Gott nytt år

Som vanligt startade vi nyårsafton med en långpromenad, jag, maken och Ella. Dock tog vi först en rejäl sovmorgon. Det är så mycket snö i skogen så det är mycket pulsande om man inte går där några andra gått före. Så idag gick vi motionsspåret runt. Äntligen har solen även kommit till oss i Stockholm


Fast den står väldigt lågt så den nådde bara topparna på träden när vi började :)
Promenaden är på ca 4 kilometer och vi mötte få personer och/eller hundar runt spåret. Ella börjar nu närma sig slutet på löpet  men jag tar för vana att skicka ut henne ur spåret när det kommer människor och/eller hundar. Hon hoppas så snällt upp någon meter i skogen och sitter sedan där tills jag kallar ner henne på spåret. Det är så skönt att slippa upp och ner med kopplet.

Det är svårt att träna när det är myceket snö (usch vad jag tjatar om det) men Ella försöker träna mig i fotgående så fort hon kommer åt.


Så småningom bryter dock solen igenom träden och når ner till marken


och vi avslutade promenaden hemma på nyplogade vändplanen med lite inkallning med ställande.

Ha nu ett underbart slut och ett riktigt gott nytt år.

Susanne och Ella


Kommentarer
Postat av: Peppar

Skinny girl??

Har du klippt henne igen?

MAtte har bestämt att dual purpose betyder att en hund ska kunna prestera oavsett pälslängd. Och så lär jag frysa mindre när jag väntar ... så pälsen är kvar =) Peppar

2011-01-02 @ 15:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0