Perropromenad på Gärdet

Idag denna underbara dag tog vi oss till Gärdet. Mitt i stan skulle vi ha vår Perropromenad. 5 hundar var anmälda och då räknade jag in Peppar och Ella så förhoppningen var inte så stor att få träffa så många idag.
Jag fick med mig både Mats och Johan vilket var skojigt. När vi kommer fram till parkeringen så är den nästan full och vi kom nästan på utsatt tid. Många hundar och tvåbenta väntar vid parkeringen. Till min häpnad var det någon som räknade in 21 hundar. Två riktigt färska valpar var med runt 4 månader helt bedårande (men det tyckte inte Ella den fulingen, hon sa rör inte min matte)
Vi körde en presentationsrunda, tyvärr var inte min hjärna riktigt med så jag missade många namn jag brukar ju ha en förmåga att komma ihåg åtminstone hundnamnen och vilken kennel men allt är som bortblåst. (Snälla ni som var med, om ni läser detta skicka gärna en kommentar med din hunds namn och vilken kennel den kommer från, jag tycker det är roligt att ha koll på det) Valparna kom iallafall från Nissadalen och Beaccanaes (tror jag de heter) Hurråsens Sara var också med, hon är ju också en valp :-)


Presentationsrundan


Fortsättningen på presentationsrundan.

Vädrets makter var verkligen med oss. Vi startade i -2 grader och sol, gnistrande frost, på väg tillbaka så var det som en vårdag.


Visar lite vimmelbilder


Hundarna trivdes på det öppna fältet


Lite smågruff hördes ibland men alla var lösa och vi rörde på oss hela tiden.








Ella hittade en kavaljer i Santos, 5 år från Eyeball tror jag det var. Ella först med svansen Santos :-)

Efter promenaden tog några av oss och gick på Himelska hundar. Ett fick några hundra meter bort helt plötsligt hittade vi en spion som varit med hela tiden men kikat på Perrosarna från en väska.


Siv, Peppars bästis och släkting kröp fram när matte köpt henne en coctail.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Vilken lyckad träff ni fick till:) det ser så härligt ut med alla lösa hundar..ha det bra! Anneli o co

2009-01-18 @ 22:05:37
URL: http://www.la-sirenitas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0