Äntligen

Igår hyrde vi en fin gammal bil. En Golf säkert från slutet av 70 början av 80 talet. Två dörrar och  ingen luftkonditionering. Ganska roligt att kolla "barnens" miner.  Ella fick sitta fram på golvet vid mina fötter för att överleva värmen, fönstrerna  var öppna hela vägen, nostalgin var på topp. Kändes som när man själv var barn.

 
Maria med kompis poserar på bilen :-)

Färden gick norröver till Fårö.

Jättekul att hoppa mellan alla raukar.
En sysselsättning som varade länge. Själv är jag ganska ömfotad och gillar inte riktigt att springa på de knögliga stenarna utan skor. Så jag stannade mest bakom kameran


Ella var det jättesvårt att hålla kvar på stranden. Hon älskar ju att hoppa och bada, så jag hoppas att farbror doktorns råd stämmer. "att det bara sköljer rent såret"

 

Efter att ha strövat runt någon timme så var det dax för medhavd lunch


Ella passar på att vila på den medhavda filten medans vi fick sitta på de hårda stenarna.

Efter Raukarna fortsatte färden, vi stannade vid ett fiskeläger och vad gör Ella jo springer direkt ut i vattnet.

och börjar jaga stenarna på botten. Fortfarande med öronen ovanför ytan.


Lägret var väldigt fint men snart därefter fortsatte färden mot den blå lagunen

Där for djävulen i mig , i det fina kalkbrottet åkte lilla hemmagjorda sandsäcken fram,

På djupt (för Ella) så lockade jag henne under vattnet och hon dök med hela huvudet under vattnet.
ÄNTLIGEN.......

Sen bar det av tillbaka på båten där en trött Ella somnade direkt i mattes säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0