Dax att köpa ny apportbock

Äntligen, kanske kanske tuggandet är avklarat. Idag efter hundrade gången så tuggade inte Ella på apportbocken. Hon vill gärna spotta ut den men hon tuggade inte. Vilket framsteg :-)  Apportbocken är skrattretande flisig så den har snart gjort sitt.  tricket var att jag plockade fram klickern igen och fokuserade på att klicka i rätt tidpunkt.
Dessutom åkte  musmattan fram som jag köpte för länge sedan. Så nu tränar vi tass på musmatta. Det greppade Ella riktigt snabbt. 3 första gångerna bar hon mattan till mig men när det inte kom något klick så började hon bjuda på olika beteenden. Provade att ligga på mattan och att lägga nosen på mattan. Men nu tror jag att tassen sitter. Få se hur vi tar det vidare till något användbart.
Vi körde dessutom med lite sök och markering med de nyinköpta burkarna från Biltema, vi la min strumpa i en burk och klickade när hon nosade på rätt burk. Snart började hon markera burken.  Jättekul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0