Fotmolekylträning i labbet

För att träna Ella på att söka/spåra Molekyler från fötterna fick jag offra en strumpa. Strumpan la vi ner i en liten metallburk med lock (som hade mssor av små hål). Sedan satte vi burken i en maskin och så snart Ella luktade på burken med strumpan i så var det klick och belöning.
image177
Ella är ju lite försiktigare av sig så i början fick jag prata lite med burken och göra hene nyfiken genom att sniffa och kolla lite. Men snart fick hon grepp på vad hon skulle göra så hon fick massor av godis. Burken/strumpan flyttades runt mellan de olika hålen för att Ella inte helt mekaniskt skulle välja samma hål. Strumpan fick jag sätta på mig efter övningen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0