Dagens träning

Idag hade jag  stämt möte med Leas matte. Hon vill börja med tävlingslydnad men har ännu inte hittat någon kurs och när vi senast träffades bestämde vi att vi skulle försöka träna tillsammans. Lea är en blandis med mycket bordercollie i jättemysig fast i dag var hon lite trulig. Satte Ella på plats och försökte bestämma. Ella lät sig bestämmas över den här gången så efter ett tag tinade Lea upp och de hade som vanligt mycket roligt i skogen. Jag berättade om vad jag lärt mig på kursen vi går och vi tränade framförallt tandvisning då de hade lite ont om tid och Lea också är en försiktig tjej. Ella har ju kommit en bit längre genom både hälsaträningen och Lottas övningar häromdagen. Men Lea greppade snabbt att man kunde få godis om man bara satt still :-)
Sedan gjorde jag endel kontaktövningar med Lea och Leas matte med Ella. Jättebra. Själv tränade jag sedan snabba lägganden och passivitet i skogen. Jag hade med mig lite fika och "med sikte på 10:an" som jag satte mig att läsa i skogen med Ella några meter ifrån mig. Ella sa inte ett ljud denna gång utan satt och kikade på en hackspett som satt i trädet en bit bort. Efter att jag läst ett kapitel packade vi ihop och fortsatte vår promenad. Ella glad och lycklig över att vara fri och nära mig i skogen.

image153
Här sitter Ella under vår passivitetsträning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0