Vackra hus på Söder

På lunchen igår drog vi oss upp på Söders höjder. Ännu mer scilla överallt och knoppen på buskar och träd börjar komma. Jag tycker det är så häftigt med dessa gamla söderkåkar. De här finns uppe på Åsögatan med utsikt över Djurgården och Gröna Lund.


20080407366.jpg 

20080407369.jpg

20080407370.jpg
20080407371.jpg

Något jag kan skryta med är att  Ella får träna i olika miljöer hela tiden och det fungerar väldigt bra. Självklart finns det endel saker vi inte har provat men att bo i förort till Stockholm bjuder på många tillfällen till träning helt naturligt.

På tal om träning så är nu vår tävlingslydnadskurs slut. Jag saknar den redan. Låg i går och läste "med sikte på 10'an" och ska försöka lägga upp en riktig plan men det är alltid svårare att göra det själv.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Så du gillar Niina och Kenths träningstänk. Det gör jag också. Var på kurs hos dem för nåt år sen och det var väldigt givande! Dom håller kurser både höst och vår så är du intresserade gå in på:svartbergs.se där finns mer info.

2008-04-08 @ 12:34:46
URL: http://emelieshundstraning.se
Postat av: Susanne

Hejsan Emelie,
jag har tänkt så mycket på dig. Inga trevliga beslut att ta men ibland måste man.
Jo, jag är novis på detta med lydnad har precis avklarat första kursen vilket gav mersmak. Skulle behöva några kurser till bara för att få fason på det hela.

Ta hand om dig/ Susanne

2008-04-08 @ 15:35:38
Postat av: Annica

Hej Ella och Susanne!Vi börjar våran lydnadskurs i morgon,kul!Vår entusiastiska instruktör talade om för oss att vi avslutar kursen med en tävling och sen KM,"gulp,gulp"!!Vi får väl se!
Hej svejs Annica och Fanta

2008-04-08 @ 20:23:06
URL: http://www.nogg.se/fanta
Postat av: Susanne

Annica, Gud vad spännande, jag hoppas du och Fanta rapporterar varje övning ni gör. Skulle vara kul att jämföra våra kurser. Vi hade 5 ggr 1,5 timmar och hann påbörja alla momenten för 1:an. Men långtifrån färdigställa dem.Hur lång är er kurs om ni ska vara mogna för ett KM :-) Jag vill helst hoppa på en fortsättningskurs med en gång. Samtidigt som jag kanske borde gå en allmänlydnadskurs (Har liksom hoppat över den biten.) behöva träna mer kontakt med störning.
Vi får se vad jag gör. Jag får lite abstinens när jag inte har en kurs att se fram emot eller pågående. Jag vill ju gärna in på agilitykurs också.

2008-04-08 @ 23:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0