Nynäshamn

Ute på en liten segeltur. Igår hamnade vi på en ö i yttre skärgården här i Stockholm. Där Ella sprang omkring med Barnen och levde badliv. Ella har fått en ny badleksak som hon verkligen gillar. Så det var mycket i och ur vattnet. Vädret var strålande likaså ön. Men när kvällen kom så hittade alla myggor oss. Jag verkligen tycker illa om myggor. Kanske beror det på att de har en förkärlek till mig. Vi vaknade mitt i natten och Ella ville gärna gå upp på däck. Jag följde med men efter några minuter och ett antal myggbett senare gav jag upp. Men Ella älskade att jaga myggorna. Hon ser mer ut som en katt än en hund när han jagar. Inte förrens efter en halvtimme märkte hon att jag hade gått ner och hon ville följa efter. Vi seglade iväg tidigt på morgonen för att ta oss till Nynäshamn. Här träffade vi först en kille som berättade att han tingat en perrovalp som han skulle få om 8 veckor. Jag gissade på Åsas valpar vilket visadesig vara rätt.Kul en till ny perro i Stockholm.
Efter någon timme stötte jag på samma kille igen som berättade att han precis träffat 2 perros precis.
Ella hittade en jämnårig perro från Isblomman. Den var mycket mindre och lättare. Jättekul att se en annan perrovalp. Nynäshamn är en trevlig liten gästhamn med bodar med fisk och bageri precis på kajen. Nu ska här duschas och tvättas hår.

image35


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0