Telefunken - grunken



Efter trixkursen på kaplandsgården förra helgen har jag helt spontant gått och köpt en pryl till :)
En högtalare som jag kopplar till mobilen genom Bluetouth. Den är "waterresistent" och har ganska bra ljud och räckvidd :) Lizett hade en finare anläggning när vi var i Vingåker det var då som tanken föddes att jag nog behövde en sådan, både för störningsträning men också för kommendering. Ella har ju en förmåga att tycka att hon vet vad som ska hända och därför tjuvar på apporteringar och inkallning efter rutan. Hon går så fort tävlingsledaren säger kommendera, så nu har jag fått 5-6 olika personer som talat in "kommendera" på min mobil sedan har jag gjort ett Fritt följ kommendering på lite mer än 2 minuter som jag går i trädgården. Jättebra måste jag säga. Först var Ella lite konfunderad vad det var för manick och hon tjuvade också en gång men sedan var det lugnt. Det bästa är ju att jag styr den från fickan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0