Arbetsmyran Ella

Måste ju också berätta häromdagen var jag ute med vårt träningsgäng för att köra spår. Kazzi den vilda lilla "råttan" var med. Medans mitt "lägreklass" spår mognade gjorde jag ett litet nybörjarspår till henne, vilket gick jättebra. Därefter tog jag ut min bästis Ella. Kazzi fick vara kvar ute (ur bilen). Ella visste mycket väl vad som skulle ske. När jag bad henne sätta sig ner satt hon blick stilla, med öronen helt strukna bakåt. Trots att odågan Kazzi hoppade och "högg" henne i sidorna på bogen. Jag satte på henne halsband och lina, vartefter jag bestämde mig för att odågan skulle få följa med ut i skogen medans vi spåra.


Det här är en gammal bild men lika tokig som här var hon den lilla odågan.

Men Ellas matte var så stolt över sin hund. Upptag och sedan var det som att tåget hade gått och det gällde att hänga med. Inget kunde störa Ella, hon körde på i ca 800 meter. Pinnarna hade jag markering på för de är hon inte så intresserad av, spåret däremot.
Spåra är kul tycker både Ella och jag som blir helt förundrad över hur bra hon jobbar trots störning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0