Snart lägger vi tävlingsambitionerna på hyllan men först.....

Snart börjar jobbet med båt och båtlivet, då får tävlingarna läggas åt sidan. Familjen måste få sin tid, fast iår är det väl på håret om något barn vill följa med ut på sjön. Fast vår 12 åring är fortfarande liiiiiite för liten för att få stanna hemma ensam.

Bortlottad som jag var från Kungsör bröt jag ner de flesta momenten så mycket att träna och nu hade jag ju tid.

Fria följet:
Jobba med uthållighet, stegförflyttningar och se om positionen kan bli ännu lite vassare genom att förändra lite på min kroppshållning.

Sättande under gång:
Inte mycket att göra mer än att underhålla.

Inkallning:
Att öka snabbheten i stannandet.

Rutan:
Hitta tillbaka till "rummet" med fler meter till rutan.

Hopp apport:
Inte tjuva på tävlingsledarens "kommendera"
Greppa apporten snabbare
Inget tugg den sista metern in till mig.

Metallen:
Inte tjuva på Tävlingsledarens "Kommendera"
Greppa apporten snabbare
Snabbare fart in.

Vittringen
Springa tillbaka till mig,
Hålla samma grepp på pinnen hela vägen från upptag till bredvid mig.

Fjärren:
Inte steppa eller röra sig på stå till sitt och från stå till ligg på 15-20 m.

Dessutom behövs störningsträning på områden och folk vid hundklubbar/planer.

Precis när jag plockat isär allt, får jag ett glädjande besked att jag kommit med på Kungsörstävlingen, så nu är det bråttom att få till det, så gott det går. Som grädde på moset är nu Ella inne i sin värsta skendräktighet, igår började hon bädda överallt och vaktar rejält hemma. När hon är så här hormonstinn börjar hon ljuda mycket mer och vara mycket juckig. Så vi får se hur det nu går till helgen på tävling.
Träningarna går 3 steg fram 1 steg tillbaka. Ena dagen vet hon inte att det finns en ruta över huvudtaget. Andra dagen plockar hon in alla pinnar på vittringen. Men samma pass finns det annat att glädjas åt.

Ska dessutom bli roligt att träffa Johan och Chica. Få se om jag dessutom hinner träffa och se Petra och Merci.

Kommentarer
Postat av: Helene

Lycka till!

Helene Ceasar & Cocos

2012-03-21 @ 08:08:02
Postat av: Åsa

Hej!

Oj, vad ni är duktiga.

Lycka till på tävlingen i Kungsör!

Åsa

2012-03-26 @ 18:43:48
URL: http://www.perrotrizza.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0