Kungsör - vilken klubb och vilken hall

Återigen är det lite tråkigt att man bor såå långt bort från Kungsör. Nu har vi varit occh tävlat igen och denna gång var det just i Kungsör, inomhus i hallen. En mycket bra arrangerad tävling med mycket god stämning. Tävlingsledaren, Lotta Hagstöm hade lagt en bra bana, dock med start ca 2 meter efter man kom in på plan, lite för lite för min smak. Kändes inte som om det var opimalt att få med mig Ella. Men annars var banan perfekt.
Vi fick ihop ett andra pris men nollade tyvärr sättandet under gång och FF var ingen höjdare precis. Efter första halten skakade mina ben då jag kände att Ella inte var med mig över huvudtaget. Jag undrar varför man utsätter sig för dessa saker ibland.
Vissa saker var jag nöjd med, så som rutan och inkallningen. Att hon kom tillbaka till mig direkt efter att hon letat upp rätt pinne i vittringen. Första 2 skifterna i fjärren. Att hon satt kvar vid min sida utan att jag behövde säga "stanna" på apporteringarna.

Sedan finns det andra saker som jag verkligen måste jobba vidare med såsom, gripande av annans apporter.
Ingång på plan och starter i FF, sättande under gång (som tidigare varit lätt som en plätt)

Mest nöjd är jag att hon höll ihop och att det var tydligt att baklängeskedjningen av momenten började sitta (märks speciellt när fjärren är slut och Ella är påväg efter sin externbelöning, underbara hund.) OCH att SVANSEN VIFTAR :D

Är du nyfiken på hur det såg ut så är filmen här



Nu har jag bestämt att vi ska vila i en vecka och hoppas värsta skendräktigheten ska försvinna, så jag får tillbaka min allra bästa Ella. Här är Ella inte riktigt överens med mig, så hon försöker träna mig HELA TIDEN, tjuvar apporter och vittringspinnar ur träningsväskan, På promenaderna går hon fint med kontakt eller stannar tills jag vänder mig om och väntar på inkallningssignal. Hon är inte nöjd med att vila.

Kommentarer
Postat av: Hagar med Zigge

SNYGGT <3

2012-03-27 @ 20:05:32
Postat av: Louise

Kul att få se hela programmet! I stort ser det så bra ut - vilken härlig attityd Ella har med en svans som viftar konstant går det inte att ta miste på att hon verkligen älskar lydnad! Nu är det säkert bara en tidsfråga innan ettan kommer! Själv har jag nu börjat träningstävla Isa i tvåan och mycket går bra även om inte alla moment sitter till hundra procent än. Tyvärr, har hon nyligen fått ett bakslag med platsliggningen. Det som vi jobbat så mycket med under hösten. Attan också, men det är väl bara att ta nya tag!

Lycka till framöver!/Louise, Isa o Dicho

2012-03-27 @ 22:20:07
URL: http://isaodicho.blogg.se/
Postat av: Lisa & Cesar

Härlig attityd Ella har på plan! Kul och se hela programmet. Ni är så duktiga!

Kram Lisa & Cesar

2012-03-28 @ 22:33:53
URL: http://perro_cesar.byethost18.com/
Postat av: Fanta m flock

Ja inte går det att missta att Ella tycker det här är JÄTTE häftigt! :D Roligt att se!

Kram Annica o co

2012-03-29 @ 10:59:41
URL: http://www.nogg.se/fanta
Postat av: Monica Johansson

Jättekul att du filmar och lägger ut hela programmet! Attityden hos Ella är så fin och du ser så lugn och avspänd ut! Sen vet vi ju hur svårt det är att få till allt på samma tävling! Det här kommer att bli bra!!

Kram Monica o Bella/Soya

2012-03-29 @ 20:17:52
URL: http://perro-bella.dinstudio.se
Postat av: Åsa

Hej!

Det var väl bra, även om jag förstår att du ville ha en 1:a. Jättekul att se filmen. De skulle vara intressant att se poängen i de olika momenten också.

Vad härligt det är att se en sådan glad Ella på planen och vilken fantastisk ruta! Jag försökte se dina skakande ben, men det syntes inte....

Jag blev riktigt sugen på att träna när jag såg detta.

Nu passar jag att ställa nga frågor för på denna blogg verkar det vara hög aktivitet bland läsarna.

Zelma klarar fjärren utmärkt på upp till ca 3 meters avstånd, men när jag kommer längre bort ligger hon som klistrad på underlaget. Jag tror att hon tror att det gäller platsliggning när avståndet ökar. Har ni andra upplevt samma problem och har ni några tricks för att få hunden att förstå vad det gäller?

Hur får man hunden att låta bli att tjuva på apportering. Apporteringen går bra, men Zelma sticker så fort jag kastar apporten. Om jag säger stanna så stannar hon kanske och gör hon det så blir hon osäker och låg när jag sedan säger apport.

Är det ngn som har ngt oerhört bra sätt att träna in rutan på?

Hälsningar

Åsa

www.perrotrizza.com

2012-03-31 @ 16:18:43
URL: http://www.perrotrizza.com
Postat av: Helene

Hej jätte roligt att se hela programmet,det är bara det där lilla som fattas för att få till det. Härlig attityd och bra fokus genom hela programmet !

Ska själva testa hur vi ligger till om någon vecka!

Hälsningar Helene Ceasar o Cocos

2012-04-01 @ 09:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0