Kazzi

Det blir inte så mycket skrivet här som tidigare, jag vet. Men ibland tryter orden.
De är runt 4 veckor varje år som Ella är "billig"  det är precis innan och när hon börjar bädda och gå runt med pipleksaker samtidigt som hon ynkar. Men det är ingenting mot hennes vaktande. Phu, men snart är det över för denna gång. Idag tänkte jag dock berätta om dotterns lilla Kazzi. Vet inte om jag gjort det tdigare.

Kazzi är en liten toypudel som bor hemma hos oss sedan ett halvt år tillbaka


Här är en bild jag tidigare visat som togs när Kazzi precis flyttat hem till oss.
Kazzi födde hemma hos Marias bästa kompis Ronia var mor är uppfödare. Maria var där på nyårsfest och firade in 2010 när Kazzi föddes tillsammans med 2 hannar (om jag kommer ihåg rätt) Kazzi hamnade då hos en kvinna som tidigare hade en schäfer och köpte en Hoffevalp strax efter.
Tyvärr fungerade det inte för Kazzi som då hette Glittra att stanna kvar hos sin fodervärd, så hon kom tillbaka till uppfödaren. Direkt adopterade Glittra Maria och följde henne som en skugga hela tiden. Efter någon månad så fick Glittra bli Kazzi och på prov flytta hem till oss, med Maria som fodervärd.


Kazzi är 23 cm hög och väger några kilo. Hon följer fortfarande Maria i hälarna och är Marias hund. Vi är ingenting värda när Maria är i närheten.  Ella och Kazzi går bra ihop, bara Kazzi inte försöker gå till de två ställerna i vårt vardagsrum som är Ellas "sovplatser". Ella i sin tur får inte gå in i Marias rum eller närma sig Kazzi när hon ligger på Marias tröja eller jacka i hallen. Ute i skogen följer Kazzi mig och Ella som en skugga. På tomten jagar hon Ella med högljudda skall





Kazzi är nu 1 1/2 år och ska så småningom få små pudelvalpar :) Vad jag förstår är redan hanen utsedd. Tanken var att Kazzi skulle gjort MH förra veckan. Men tyvärr ställdes provet in då vi saknar provledare i vår klubb. Hoppas det blir av någon annan gång.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Kul foto med Kazzi och Ella på samma dito.



Annica

2011-09-18 @ 12:37:48
Postat av: Margareta och Ginnis

2011-09-25 @ 13:14:27
URL: http://www.ginnis.aberlours.se/
Postat av: Margareta och Ginnis

Tydligen stack kommentaren iväg utan att jag hunnit skriva färdigt så det blir nu i stället. Skulle bara skriva och säga att vovvarna var väldigt söta ihop.

2011-09-25 @ 13:16:52
URL: http://www.ginnis.aberlours.se
Postat av: Louise

Härliga bilder! Kazzi verkar inte ha problem med att hon jämfört med Ella är en lättviktare - hon verkar vara en söt liten tuffing som kan matcha storasyster! Ja, du Susanne idag kom så den efterlängtade ettan i lydnad! Isas platsliggning fungerade nu äntligen - kanske *för att jag såg lugn och avspänd ut(gäspade några gånger o du det kan ha funkat), *träning med mycket störningar eller för att *Isas grupp denna gång höll sig lugn. Nåväl, oavsett vad det beror på så är jag oerhört glad för dagens resultat! Tack för dina tips!

2011-10-02 @ 20:19:53
URL: http://isaodicho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0