Full rulle och vad har jag gjort

Nu snurrar hjulen fort, fort fort... Jag hinner inte alls med det jag förutsatt mig. Förra fredagen var jag dubbelbokad men klarade båda aktiviteterna på håret. På fredag har jag 4 olika aktiviteter som jag borde vara med på, så jag vrider och vänder på mig för att hitta sätt att klara så många som möjligt. En jobbaktivitet, 2 hundaktiviteter och så en klassmammaaktivitet. Självklart får jobbet och klassmammeaktiviteten förtur, men även Ella och jag behöver vårat. Helgen blir inte bättre den, fast samtidigt ser jag fram emot alla aktiviteter.
Precis efter sommaren hade jag anmält mig till en kurs med Anne Dahlin och Niina Svartberg. Hamnade som förste reserv, så jag tänkte inte mer på det. Kom strax därpå på att vår stora tävling Nacka Cup skulle gå av stapeln på lördag, så då skrev jag upp det i kalendern. Men ganska snart blev jag övertalad av Katarina att jag absolut måste till Kungsör på Maria Brandell Clinic. Sagt och gjort 3 bokningar fanns i min kalender men beslutet var enkelt Maria Brandell skulle det bli. Katarina och jag planerar snart upp att hon och Zoe ska komma och bo och träa med oss under helgen och att vi gemensamt ska gå på Maria Clinic. Kul, kul så det var inte svårt när jag fick informationen om att jag kommit med på Anne/Niina kursen att bestämt tacka nej till den.
Nu rullar tiden på och jag ser mailväxling mellan maken och våra kompisar om det traditionella julpysslet första advent....... Under en promenad hoppar hjärncellerna runt och jag kommer på men det är ju första advent om 2 veckor, då ska vi pyssla..... och vänta det är ju samma dag som Maria Brandell. Trots alla mina bokningar i kalendern hade jag gjort en blunder. DUBBELBOKAD phu, så det gällde att prioritera. Det fick bli familjen. Så Sanna och Katarina får åka själva till Kungsör och sedan ge mig hela clinicen i efterhand. Jag pysslar med familjen. Men efter pysslet så får vi rå om Katarina och Zoe i alla fall. Träna på söndagen både på förmiddagen och kvällen men mitt på dagen krockar aktiviteterna igen, men det löser vi då :D

Det bästa med kråksången är att jag inte har tråkigt. Förutom allt detta så tränar Ella och jag, vi börjar närma oss mjukstart i lk3. Vi behöver komma ut och känna av tempen snart. Fast det blir inte på "riktigt" förrens efter löpet skulle jag tro. För nu har nosandet och lilla fröken disträ hittat fram igen. Vi tränar i ridhuset på söndagkvällar, toppen. Har hyrt in oss på strötider med träningsgruppen på Djurgymnasiet, suveränt och kör lite nere på klubben när vi hinner.

I måndags var jag planvärd på vår jourträning, jättekul, för det kom över 10 ekipage trots duggregn, blöta planer och mörker. 6 av ekipagen ska tävla på lördag, på Nacka Cup. Kul

Kommentarer
Postat av: Katarina med Zoë

Du hittade din blogg igen!!!! HÖG TID. ;-)



Det absolut bästa i kråksvängen är att jag fick möjlighet att dela helgen mellan mina två hyresvärdinnor. Stackars syrran ser mig knappt längre när jag kommer upp till Stockholm. Å andra sidan har hon börjat åka ner till Skåne titt som tätt. Men inte till mig utan kompisar i Helsingborg. Vi får vinka till varandra nånstans i Jönköping.



Ser väldigt mycket fram emot helgen, hälsar hon som än så länge går en sak i taget, men så blir dagarna också låååånga för tillfället. Hoppas kunna överraska dig både till helgen och på måndag.



KRAM

2011-11-24 @ 22:42:31
URL: http://perrozoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0