Klippans fortsättning

Vädret var ju helt fantastiskt, tur att jag fått med mig en keps, Ellas långa päls gjorde henne ganska flåsig och hon var nog lite trött efter både en natt med så mycket okända och ett rejält viltspår.
Efter att ha kört några rutor med fokus på position i rutan och några ställanden så var det dax för lunch


Bilden har jag stulit från Louise blogg.

Katarina hade gjort iordning underbara pajer med en tillhörande sallad, Mycket stimm och snack blev det. Nu brände solen rejält. Efter en kopp the var det dax för nya träningsgrupper, nu skulle jag jobba ihop med Karina och Helene B, går ut där jag möter en kvinna med en ung otroligt fin brun hanne. Nästan så jag trodde han var svart men blivit solblekt. Men nosen skvallrade om att han var brun. Chicco hette killen.

 
Så brun och fin den lilla Chicco. En liten vit fläck på magen hade han.

Nu jobbade vi vidare med rutan och inkallning, Helene ville jobba med farten och jag ville pröva att få till att någon annan kastar belöningen så jag kan stå helt still. Ella blev mycket förundrad när bollen kom fast jag inte rörde mig, så ståkommandot fungerade inte alls. Däremot med att lägga bollen bakom Ella fungerade strålande, så det blir nog det som är fortsättningen i vår träning.
Sedan Fick jag hjälp med utställningstips och träning, tack vilken pärla du är Helene, nästan så jag nu vågar mig ut i ringen med Ella. Vill ju gärna ställa henne någon gång och med all den peptalk jag fick av Helene så kändes muren som nästan riven.

Nu fick också alla varsina 10 minuter med Petra


Här är en bild på Petra och Princessan som Björn tagit.
JAg missade först min tid hos Petra, men fick möjlighet att komma upp senare. Jag frågade även henne om hur jag skulle få till de stillastående benen i fjärren. Värst är sitt till stå, vilket är det vanligaste enligt Petra.
Nära nära och långsamt, långsamt var melodin enligt Petra. Gärna med vikten på gumpen. Vi fick till några där Ella stod helt stilla. Funderar på om vi ska försöka lära in att Ella ska stå på target med baktassarna för att göra det tydligt för henne att de ska vara stilla där. Men jag funderar lite till på det innan jag sätter det i verket.¨
Värdarna hade planerat ett Perrorace men jag missade det, det fanns två vinnare Bästa skåne tös och bästa skåne påg, det blev Lino och Tova (inte Johans Tova utan Jonas ;)

På söndagen hade nybörjarna endel "skogsarbete", Markerna runt om var fantastiska och blev väldigt väl använda av alla spår vi la


Mest drillade vi Monica och Bella i spåret, de fick 3 spår där jag, Björn och Katarina la varsitt, Bilden tog Björn under det spår han lagt. Vi var alla tre imponerade av både Bella och Monica, Nu håller vi tummarna för dem i helgen då de ska tävla.


(foto Björn) markerna njöt jag mest och bäst av på morgonpromenaderna, helt fantastiskt.


Fast det blev endel promenader även under dagen i glada vänners lag.


Ibland fler och ibland färre.

Vål på väg hem slöt jag ögonen i bilen och vila ögonen bara i någon timme. Men även hemresan var ett nöje med många diskussioner med Monica.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0