Höstlook

Nu har jag åter varit ute och fångat hösten, dax att städa bort sommaren även om båten fortfarande ligger i vattnet och vi planerar en seglats till helgen. Denna gång får dock Ella stanna hemma. Det räcker med 9 stycken två beningar ombord.
Dagen har bestått av hemarbete vilket möjliggör skogspromenader även till lunch, helt underbart. Ella börjar bli bättre i benet, haltar inte så mycket och hon börjar bli rastlös. Det märks mest på att hon blir en riktig skata, allt tjuvas. tejprullar, pennor, batterier, tärningar och använda underkläder, allt för att få igång matte. Byteshandel fungerar mycket bra. Hon kommer med grejerna och jag byter mot en leversnitt. Mitt skrivbord är nu belamrat med allt möjligt bråte.

Här kommer några kort jag plockat från kameran.


Hästhagen nedanför husområdet lördag morgon


Husse och Ella ute på badbryggan. Ella vill bada men matte har sagt nej, eftersom hon haltar.


Nu är hösten som bäst


Dagen lunchpromenad, då vi satte oss på en sten i skogen och bara andades och njöt

Kommentarer
Postat av: Petra

Åå vad fint du har gjort.Håller med om att hösten är som bäst nu.Underbara bilder får man nu,om man har med sej kameran ut vill säga.Jag har varit lite dålig på det sista tiden.Vad skönt att hältan börjar ge sej.Ha det gott Kram Petra & Merci

2010-10-14 @ 08:40:52
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Susanne och Ella

Tack Petra,

Det är alltid lika roligt att du kommenterar i bloggen eller skriver i Gästboken. Man blir ju nyfiken på vilka som är inne och läser och får man då en kommentar ibland så blir man inspirerad att fortsätta skriva och fixa och dona med sin hemsida/blogg. VI borde införa kommentarernas dag, då alla som är inne på ens sida måste lämna ifrån sig en liten, liten kommentar.

Det gör vi, Ska vi säga att på söndag är det kommentarernas dag :-) Då lovar i allafall jag att kommentera de bloggar/hemsidor jag är inne och läser på.

2010-10-14 @ 12:08:50
URL: http://caramella.eldea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0