Jobba för sin mat :-)

Idag var åter en dag som måste tillbringas vid båten. Då det var kallt ville jag inte att hundarna skulle följa med. Så efter morgonpromenaden kastade jag ut hundarnas frukost över hela gräsmattan för att på det sättet "trötta ut" hundarna lite med nosarbete. Sedan tog jag på mig vinterjackan, satte mig på trappan med en kopp the och en macka och njöt av solen och rimfrosten i gräset. Kall och hög luft. Allt tyst förutom två nosar som jobbade stenhårt. Tänk vad enkelt att aktivera sin hund :-) och själv bara få njuta.
Annars tränar vi just ingenting på våra promenader mer än att gå i koppel och det kan Ella oftast, förutom när Zita försvinner ur synfält för då måste storasyrran hålla koll. Zita är en riktigt modig liten Perro, Peppar, Chanto och Ella har mycket kortare radie från mig. Men Zita kommer lika snabbt som någon av de andra för hon är också den snabbaste perron jag stött på.


Kommentarer
Postat av: Louise

Jo, tack för rådet - vet att det gäller att tänka positivt, så att våra signalkänsliga perros inte tappar stinget på lydnadsplanen. Jobbar på det hela tiden! I Isas fall är det just nu lite knepigt, för hemomkring har hon fått träningsgädjen tillbaka, men på tävling blir hon låg.

Skönt att Ella är på bättringsvägen och jag förstår att det måste vara svårt att hålla nere tempot - perron är ju verkligen ingen ras som förflyttar sig i sakta mak./Louise, Isa o Dicho

2010-11-08 @ 19:27:11
URL: http://isaodicho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0