Träning pågår

Nu lägger vi tävlandet åt sidan ett tag :-)
Poängen i helgen var som jag sa inte lysande, Ella börjar komma in i lite hormonrus eller något.
Planen var ganska geggig men hon låg fint kvar. Ett tag trodde jag en av de andra hundarna skulle resa sig och dra järnet. Matte gick tillbaka (utan diskussion med tävlingsledaren) till sin hund vilket var lite skönt :-)

Tandvisningen är nu avklarad för sista gången i sådant samanhang, nu har den gått jättefint varje gång. Den här gången gick vi fram till domaren på väg ut från platsliggningen och Ella tyckte det var något skumt så hon satte sig något bakom mig. Domaren ville att jag skulle flytta fram henne men det ville inte Ella så han tycker hon var något skygg.
Linförigheten Nosar, drar i kopplet, ojämn position och sneda sättanden säger väl allt. Fy bubblan, nu ska här brytas ned.  Hon reste sig under apporteringen men vi var inte riktigt sams efter att hon flera gånger velat nosa istället för att jobba med mig :-( Domare var Thomas Lindh som på ett bra sätt gav återkoppling till oss deltagare där vi fick höra att vi jobbade bra ihop, ett trevligt ekipage och att han önskade mer kontakt.


Moment

Pudel
klubben

Nedan
Siljan Lö

Nedan
Siljan Sö

Apollo
gruppen

BroHåbo Nynäshamns BK
Platsliggning 10 10 10 10 10 10
Tandvisning 10 10 10 10 10 7
Linförighet 5,5 7 7 6 7 6,5
Läggande 0 10 9,5 0 6,5 8
Inkallning 9,5 9 10 8,5 9 9
Ställande 0 0 9 8 8,5 8
Apportering 10 10 10 9 8 7
Hopp över hinder 9,5 9 10 10 10 10
Helhet 7 8 9 8 8,5 9
Totalt 126,5 151 182,5 150,5 170 166

Det var en trevlig stämning med trevliga ekipage och publik. Vi försöker nog återkomma till Skärgårdskuppen i sommar, någon som hänger på?



Kommentarer
Postat av: Petra

Hejsan hejsan !

Nu var det ett tag sedan jag skrev hos er , men jag är allt här så ofta jag kan (typ varje dag)och läser.Ni är så duktiga att jobba på med lydnaden och vi vill också säga Grattis så här i efterskott.

Underbara bilder på hundar och blåsippor.Sköt om er .Kram från Örebroligan..

2010-04-28 @ 09:15:23
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Helene

Ett jättegrattis till Lp1! Har inte kollat bloggarna på ett tag och såg att jag missat att ni fått ert lp.

Grattis och lycka till i fortsättningen!

Helene Ceasar o Cocos!

2010-04-29 @ 17:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0