Jippi, anlagsprov avklarat

Nu har vi haft några trevliga semesterdagar igen. Vi hade släktträff i Gottskär (Göteborg) i helgen. JAg tog ledigt några dagar och drog iväg redan på Onsdagen tillsammans med mina barn. Ella fick stanna på Makens jobb. Vi sov på High Caparalls camping. en liten nostalgitripp för mina större barn och en upplevelse för den minsta. Vi köpte pangare och cowboyhattar och sprang omkring och sköt på varandra hela torsdagen.
På torsdag kväll åkte vi vidare till Gottskär där vi träffade Ki, Fozzie, Zolo och lilla Chica. Johan blev mycket förtjust i Chica. Hon kunde nog fått följa med oss hem om Johan fått bestämma.
Efter bad, sol, krabbfiske och en jättetrevlig middag blev det dax för släktträff på lördagen. Totalt var vi runt 25 -30 personer allt från nyfödda till barnens farmor och farfar. Vi besökte gravar, badade, käkade middag och satt och snackade långt fram på småtimmarna. Ella hade kommit ner med Mats på fredagen så hon fick hänga med vilket inte var några problem alls. På Söndagen drog vi iväg till Liseberg, Ki hade förbarmat sig över Ella så vi fick roa oss ordentligt fram till sena kvällen. Eftersom Mats behövde ta sig till jobbet och Ella skulle göra anlagsprov i viltspår så åkte vi hem efter Liseberg en sen men behaglig bilresa. I kväll bar det dock iväg till Gålö där jag mötte Micke som jag gick anlagsprovet för. Hela dagen hade varit jättevarm som tur var skulle vi träffas först 20:30. Innan jag satte mig i bilen duschade jag av Ella och hade vädrat bilen i flera timmar. 26 grader visade termometern på i bilen. Väl framme rastade jag Ella innan vi åkte dit spåret låg. Ella gick iväg direkt i spåret hade inga problem att nosa sig fram, Ringade lite i andra och tredje vinkeln (mer än hon gjort tidigare på träning) så jag trodde nästan hon var ute och cyklade. Dock kunde man tydligt läsa på henne att hon fått upp spåret igen. Vid ett tillfälle korsade hon spåret fram och tillbaka innan hon slutligen efter 17 minuter hittade, markerade och till sist tog klöven. Gud vad jag var och är glad :-)
 
Hon kändes ok fast lite osäkrare än vanligt idag, kanske värmen, annan spårläggare eller vad vet jag. det vi ska göra Ella säkrare på är vinklar och bloduppehåll innan vi går vidare och tränar längre liggtider och återgångar.

Ett jättetack till Sanna och Micke som fått oss hit, Ki för peppning och Per-Arne för klövarna. Nu ska vi suga på detta ett tag.

Kommentarer
Postat av: Anna Nygårds

Vad duktiga ni är. Grattis!! Själv håller jag på att ge upp. Min hunds tycker allt annat än matte är roligt när vi kommer bort. Hoppas det är åldern och övergående.

Simma lugnt! / Anna

2009-06-30 @ 11:51:21
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex
Postat av: Mia Joelsson

JÄTTEGRATTIS!

Vad kul att ni fixade det och vad duktiga ni har varit. Fick en liten rapport av Micke som tyckte att

ni hade jobbat på jättebra i denna otroliga värme.

Ja, då är det öppen klass nästa då ;-).

Ha en fortsatt härlig sommar.

Kram Mia

2009-06-30 @ 12:58:24
Postat av: Jenny

Grattis, bra gjort i värmen!



Kram Jenny & Frasse

2009-06-30 @ 22:14:19
Postat av: Jossan och Tiza

Grattis!!

2009-07-01 @ 20:48:50
URL: http://tiza.bloggspace.se
Postat av: Jossan och Tiza

Grattis!!

2009-07-01 @ 20:49:00
URL: http://tiza.bloggspace.se
Postat av: ulrika

har ju redan gratulerat men gör det här också!!!

2009-07-02 @ 22:16:33
URL: http://calmigos.se
Postat av: Nanna och Anneli

GRATTIS!!Vad duktiga ni är:)

2009-07-03 @ 20:41:47
URL: http://la-sirenitas.se
Postat av: Maria o Muffin

Grattis



Jättekul att det gick bra trots den otroliga värmen. Lycka till i fortsättningen.

2009-07-04 @ 09:46:02
URL: http://www.perrotjejer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0