Äntligen Jul

Nu gäller det att göra Jul, jag börjar med att städa i Bloggen, mycket roligare än att städa hemma :-)
Lite julfint ska vi nog hinna få. Idag fick jag iväg ett dokument jag suttit och knåpat på på jobbet under senaste veckorna så nu kan jag ta det lite lugnare. Maken har varit hemma och hunnit kakla och måla ena vägen så i morgon åker sista väggens tapet upp så kan julen komma när den vill. Men tur nog är det några dagar kvar så vi hinner julstöket i affärerna också.

I Stockholm vadar vi runt i massor av snö. Härligt men kallt. T.o.m. Ella föredrar de upptrampade stigarna så mycket snö har vi. Bådar gott inför julen. Ella är en riktig piplisa för tillfället när vi möter andra hundar eller rättare sagt hanar. För mig ser det ut som hon ropar "akta mig jag är liten och ömklig" Däremot Lilla Snauzern Alice skäller hon på och gör alla lekinviter hon kan komma på. Ella älskar Alice men Alice älskar bara snön och att husse kastar snöbollar till henne. Men hon är gudomligt söt när hon kommer trippande i overall och ett halsband som lyser rött lång väg. Inte blir det sämre av att hennes matte och husse är trevliga så även jag får ut något av våra kvällsmöten :-)

Det är så roligt att få julhälsningar. Här kommer några hundrelaterade,

Kiros och Lino


Mamma Moya med flock


Susanne från Aberlours

Själv har jag inte hunnit göra något julkort ännu men än finns det 5 dagar kvar :-)
Må nu gott därute och stressa bara lagom så ni får njuta av julen och ledigheten.

Som vanligt lägger jag in headern här för att jag ska ha någon koll på vad jag gjort



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0