Visby från sin bästa sida

Trots att Ella gjort illa sig så är Visby underbart. Jag har ju haft förmånen att för några år sedan vara på tjänsteresa hit med jämna tillfällen. Dock var det under höst och vår. Jag var lyrisk redan då men detta är första gången jag upplever Visby på sommaren. Visst är det mycket turister men stämningen iom medeltidsveckan är otroligt härlig. Människorna mycket varierande från barnfamiljer till inbitna "livare" tror jag det kallas de som gillar att klä ut sig och leka medeltid.
Lite avundsjuk är jag på dem för det ser så himla roligt och trevligt ut. Vi har haft turen och träffa Johans bästa klasskompis och hans mamma och en bild på dem för att visa hur fina många människor är


Otroligt fina hemsydda kläder. Mamman har sytt 5 olika dräkter genom åren som hon växlar mellan. Johan är superglad över att hitta kompisen och kunna vandra iväg själva på marknaden för att titta på allt roligt.






Men dessa vackra människor och olika klädstilar finns över hela stan och stan i sig är så vacker full av blommor, fina gamla hus och kullerstensgator.


Här är en av de vackert kantade kullerstensgatorna.


Muren som går runt hela innerstaden och alla dessa tinnar och torn.


Närheten till havet och strandängarna innan är också helt fantastiska, jag bara älskar vallmo. Det är härifrån bakgrundsbilden kommer för tillfället.

Mer bilder kommer så fort vi laddat kameran och laddat in dem i datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0