Tjejhelg i London

I helgen har Ella fått vara utan sina Mattar då vi drog till London. Jag trodde att jag arbetat upp min kondition och muskulatur i benen men inte tillräckligt för 3 dagars gående i London. det var jag, Maria och min syster Annica. Även om vi förökte vara med buss och tunnelbana så tror jag vi gick i 6-7 timmar minst varje dag. Vi tittade på Big Ben, Tower bridge, Trafalar squere, Picadilly circus, London Eye och däremellan shopade vi roligaste affärerna låg i Camden, Maria var alldeles salig 4 marknader i samma område och de flesta sålde "punk" kläder. Alla Marias pengar tog slut men hon skulle nog gladeligen ha spenderat lika mycket till. Kläderna hon köpte var helt ok och jag förstår hennes glädje. Vi får se om jag kan skicka in en bild när jag får tillfälle att tömma kameran. Nu är vi i allafall tillbaka i vardagen och ungarna börjar sina förberedelser för skolavslutningar med picknickar var och varannan dag, så nu gäller det att ha tungan rätt i munnen för att inte gå fel och stoppa ner matsäcken i fel väska :-)


Marias största inköp, en underbart ljuvlig klänning i svart och vitt.


Maria i en typisk engelsk telefonkiosk.


Marias tolkning av BigBen



Jag gillar verkligen husen på Portobelloroad Vilka färger, helt fantastiskt


Min syster Annica vid ett typiskt övergångsställe (med blinkande gult ljus) och en dubbeldäckare.


Maria matar de tama ekorrarna utanför Buckingham Palace.

Kommentarer
Postat av: Sanna & Nilla

Nilla gilar kläderna och tycker det är orättvist att hennes mamma inte tar med henne till London =)

Grattis till Maria förresten!

2008-06-05 @ 21:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0