Tillbaka i vardagen

Nu har vi kommit hem igen och landat i vardagen, nästan. Fortfarande påverkar kursen oss både Ella och mig. Ella sniffar mycket mer än vanligt när vi är ute i skogen. Dessutom skäller hon mindre här hemma och verkar tröttare än vanligt. Maken tycker att hon är änmer lydig under promenaderna. Jag går som på små lätta moln. Jag blev riktigt engagerad. Så idag på promenaden gick jag bara och la ut spår (planerade i huvudet). Vi har hunnit med och träna lite lydnad också. Inkallning, där Ella nu är superduktig att sätta sig vid min sida. Nära och bra och tittar ordentligt på mig :-) Handtecknet är nu nästan helt borta. Hon har även bra fart in och sitter kvar där jag lämnat henne så nu kan jag börja knyta ihop momenten :-) Snabba ligg fungerar också jättebra. Lottas tips att "tävla" mot Ella fungerar jättebra. Exempelvis om hon ska titta på mig och väljer att titta bort då vinner jag godiset och hoppar av glädje runt och låtsas äta en godbit. Nästa gång Ella ska titta vågar hon inte tappa ögonkontakten för godiset är värt mycket :-) I måndags på brukshundsklubben vann jag godiset och skuttar glatt iväg med Ella hoppandes omkring mig och till Ellas glädje ramlar jag pladask på det våta gräset eller lervällingen kanske jag ska säga. Hunden tycker inte ett dugg synd om mig utan hoppar upp och ner på min mage. det var nog en och annan som fick sig ett gott skratt. Mest Ella och jag kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0