Tillbaka i Sverige

Nu har vi tagit oss över "sista" havet till Sverige. Resan gick jättebra med lite vågor att surfa på och lagom med vind.
Solen sken och det var lika varmt som dagen innan. Vi gick raka vägen från Mariehamn till Söderarm. Först besökte vi söderarms fyr. Men där kan man bara ligga temporärt. Tillräckligt temporärt så att Ella kunde få sig en liten kisspromenad. Men det var bra hett då det inte finns någon svalkande skugga. Bada kunde vi inte heller göra för det fanns fula alg "maskar" i vattnet. När vi korsade havet kunde vi se bälten av alger efter vägen så det blev inget bad trots hettan. Vi fortsatte sedan någon timme innan vi hittade en annan ö att lägga oss vid. Det finns ganska mycket efterlämnat från militären i dessa områden men det mesta har de cementerat igen.
Ön vi tillslut hamnade på var också cementerad där kanonerna hade varit placerade.  Vi passade på att bada då algerna var i mindra antal här men Ella fick inte bada. Hon skällde och "ylade" så tillslut var jag tvungen att stänga in henne för att inte störa andra båtar i närheten. Där satt hon med nosen ovanför dörren och tittade på mig med ledsna ögon.


Fyren på söderarm, sista ön innan Åland


Där vi stanna för natten var det lite alger så vi passa på att bada




Att dyka utmed ankarlinan var uppskattat nöje


Jag vill osså bada, släpp ut mig


Vi befinner oss där glasögonens skugga pekar.


Promenad på ön öarna här uppe/ute är annorlunda från våra vanliga farvatten. Bara martallar och
låga buskar dessutom fina klippor.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Matte har ryggskott, men jag har dykt!

Det är skönt med sommar =)

/Peppar

2008-07-28 @ 12:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0