Gräs

Hemmavid så har vi så underbart på sommaren. Vår morgonprommenad går över en riktig äng. En sådan där äng som jag kommer ihåg från min barndoms Värmland där jag fick vara hos min Farmor några veckor i Augusti innan skolorna började. Jag är så glad att mina barn också får uppleva dessa ängar med en upptrampad stig mellan högt gräs. Ella älskar det och gör små avstickare ut i det höga gräset och hoppar högt som en riktig studsboll. Roligast förståss när vi har någon kompis med.

Här är vår stig ner till sjön. Om Ella själv får välja så är det alltid denna morgonpromenad.


Det är häftigt med alla olika grässorter på ängen som gör den som en fröjd för ögat.





Ingenting blir sämre av, på en sådan här promenad, att himlen är blå och att det är varma sköna vindar.


Dessutom i sällskap med sin pigga och glada hund är allt underbart på en sådan här promenad.


Men framför allt ger denna äng mig ett lugn genom att stå där och svaja i vinden som är otroligt välgörande innan morgonens sysslor med ungar till skolor/fritids och dagens arbete ska börja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0