Vilken överaskning

när vi vaknade i morse och marken återigen var täckt med snö. Lite deppiga blev vi allt. Vi som har satt på sommardäck, ska ha Perroträff i helgen. Barnens vinterskor var är dom? Men efter att ha fått i väg ungarna till skolan, maken till jobbet och tagit Ella i kopplet kom lyckan. Vi hittade ett härligt spår över hela ängen. Ella gjorde ett snyggt spårupptag och gick på bra fast vi korsade ett nygjort harspår (jag såg haren någon minut innan) Ella blev lite brydd och nosade runt där ett tag men tog till slut det spåret jag valt. Dessutom korsade ett människospår, där följde Ella efter två, tre steg innan hon gick tillbaka till det spår jag valt. Men i slutet på ängen kallade plikten. Telefonmöte med jobbet. Så det var bara att belöna Ella för ett gott utfört arbete och bli tråkig :-(
Ella hittade massor av roliga gropar i det höga gräset som hon hade roligt med, utan mig.
Nu fortsätter arbetsdagen som vanligt och snön smälter eller för många fötter går på vår äng. Så glädjen var kort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0