vanlig lunk

Just nu är vi inne i en vanlig lunk, inga kurser, inga spännande träffar utan bara promenader, egen träning, arbete och familjeaktiviteter. Den träning vi kör är lydnadsinriktad. Ella har verkligen fått in snitsen på att komma in i fotposition. Dessutom följer hon med när jag börjar gå. Men inte hundraprocentigt ännu. Platsliggning kör vi men det är ju inte samma sak utan störning från andra hundar. Det fungerar jättebra. Apporten har vi kommit så långt att hon börjar gripa tag. Nu funderar jag på hur jag ska komma vidare utan att hon börjar tugga på den. Jag ser en tydlig tendens till det. Därför klickar jag så fort hon gripit tag i apporten. Inkallning fungerar helt bra. Från början till slut. Hindret fungerar oftast galant även om vi står snett och vint mot varandra.

Maken och barnen kom hem med virke för att bygga några hinder. Jag väntar med glädje på att de ska bli klara. Men först måste båten i vattnet. Sedan händer det nog. Fick också en rockring så fort vi tar fram den börjar Ellas svans att gå. 

Igår gjorde vi ett misslyckat spontanspår. Ella ville absolut inte sätta ner nosen utan var het på gröten att hitta husse. JAg kunde knappt hålla igen henne. Beslutade då för att avbryta och Ella fick springa fritt och hittade husse efter endel letande. Hon har ju varit klockren på spontanspår förut men men vi kan ju alltid skylla på löpning :-)




 


Kommentarer
Postat av: Emmie Haag Kullander

Hej! Vi går tävlingslydnad nu och Alvis verkar inte tycka att det är lika kul som Ella. Apportbocken tog han nästan direkt i munnen men han börjar även att bita i den. Nu har jag belönat att han tar den samtidigt som han biter i den. Har du ngt tips på hur vi kan träna istället? Grundpositionen fungerar inte heller då han sätter sig snett ut med rumpan eller framför mig. Ända sedan han var liten har vi försökt med att få honom att sitta rakt men tävlingslydnad är kanske inget för Alvis utan det ska vara agility med fart och fläkt. / Emmie och Alvis

2008-04-18 @ 15:53:54
URL: http://www.nogg.se/alvito

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0