Som på film

Morgonens promenad var underbar. Blå himmel,solen värmde, ensamma i skogen med allt fågelkvitter. Helt plötsligt genljuder skogen av den härligaste musiken. Tvärflöjter, klockspel och andra blåsinstrument. Precis som pålagd musik i en film. Med rätt vårlik stämning. Jag kunde inte annat än att gå runt och småmysa. När vi närmade oss skolområdet förstod jag att vi lyssnade på en liveorkester som tränade i vår idrottshall. Massor med finklädda militärer säkert över 30 st. Vilket sällskap på en annars härlig promenad.

Ella håller nu på att pasera höglöpet och känns på något sätt väldigt annorlunda. Hon är alltid "mammig" dvs jag är favoriten. Men nu är hon det än mer. Ligger närmare, kollar in mig oftare på nätterna (kanske ska skriva mornarna) allt fokus på mig. Kan inte påminna mig att det var likadant förra gången hon löpte.
Igår fick jag dela på Texas och Ella för då för första gången upvaktade han henne ordentligt och hon sa absolut inte ifrån. Så då fick han gå hem till sig igen.
Det ska bli skönt när det är över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0