Svenska Hundklubben - spårprov

Jag har nosat upp en 100 årig organisation Svenska Hundklubben som verkar vara "konkurrent" till SBK.
De har ett annat upplägg på sina spårprov som just nu passar oss. Det verkar vara ha influenser från personspår och viltspår. De har 4-5 olika klasser med längre och längre liggtid och mer och mera klurigheter.
Jag upplever att Ellaär lätt påverkad av skott så jag vill inte trycka på med att träna och tävla lägre och/eller köra öppenklass viltspår tills jag tagit hand om det problemet, så det här kom som en rolig grej.

Har nu anmält mig och betalt , sedan hittar de ett datum och tid som de erbjuder. Alltså inga uppsatta dagar som på brukset. Nåväl spännande är det och säkert lite roligt :)
Rapporterar mer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0