Mycket spår blir det nu :)

Igår som start på helgen hade jag och Sanna bestämt oss för att spåra, vi la snabbt ut en blänkare på SPdAEK facebooksida och helt lötsligt var vi 6 st som träffades i Ågesta.
Sanna och Peppar, Cecilia och Tuss och jag och Ella fick lägreklassspår. Nina och Cava fick ett appellspår och Peter och Siri och Nina och Zoya fick nybörjarspår på ängen.

En underbar eftermiddag. Nina gick mitt spår som hade 8 pinnar (markerade eftersom jag måste jobba upp hennes intresse för grejer i spåret) och var 800 meter långt. Innehöll några vinklar och en spetsvinkel. På ett ställe började det lukta lite konstikt och där kunde jag se att Ella blev lite mer observant på omgivningen. Min fantasi skenade iväg och jag började fundera på Vildsvin, de vill man ju inte träffa i dessa tider då de har ungar.
Men Ella spårade vidare ner i en sänka med vattenmossa. Här bestämde Ella sig för att sluta spåra och leta upp det största vattensamlingen hon kunde hitta och bada en stund och rulla sig och bada igen. När hon var klar gick vi tillbaka där hon slutat spåra och då tog hon upp spåret igen som om ingenting hade stört henne. Nu tuffade hon på igen, upp och ner. Tur att Nina hade berättat att det skulle vara lite brant annars hade jag tvivlat på att Ella hittat rätt spår. Alla pinnarna kom hem min jag tror inte vi skulle hunnit inom tidsgränsen iom Ellas "avhopp". men kul var det och jag njuter verkligen av att stå i andra änden av linan, med ett bra drag och inte ha en aning om vi är rätt eller inte förrens jag ser nästa vimpel. Hundar är fantastiska :)

Kommentarer
Postat av: pia wennersten

Tänk om vi kunde bo lite närmare varandra så vi kunde träffas allihop. Imorgon blir det lite lydnasträning, men på lördag blir det spår med Helena förhoppningsvis. Vi skall ju till Skåne snart på kurs så det gäller att igga i lite innan,

Kram Pia,Evita o Thea

2012-05-17 @ 22:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0