Nu surfar vi hemåt - Kalmar sund

Nu går det i en rasande fart, både på dagarna och i medvind 8 knop (mycket för att vara en segelbåt)
Jag har hunnit bli riktigt dagvill, det är väl ett bra betyg på en semester. Dagarna flyter ihop och vi funderar på om vi pratat med våra barn igår eller om det var fler dagar sedan. I slutet på denna vecka ska vi iallafall ha byte av besättning på båten. Syrran min och Martin ska på och jag, Johan och Ella går av. vi ska hem och förbereda födelsedagsfirande.
Vi blev kvar i Kalmar under två nätter. Mysig stad. Maken och Johan gick och kollade på utställning om tre kronor medans jag och Ella flanerade på gågatorna i stan. Vi hann gå på restaurang och handla mat, dessutom gå i fina stadsparken.
 
Mindre roligt var det när Ella hittade en katt som skulle jagas.....
Mitt ut framför en långtradare och en gata full med bilar. Fy vad jag blev rädd, det gick inte att få stopp på henne. Sedan vände hon och sprang över gatan tillbaka innan hon hörde mitt stoppkommando och då stannade.
Maken sa ingenting på en lång stund.
 
Men Ella var helt oberörd och fattade ingenting, katter är till för att skrämma.
Nej då är det lugnare på sjön :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra Merci & Ester

Vilken underbar semester ni har . Absolut ett bra betyg när man glömmer dagarna:) Merci håller med Ella till110% att katter SKA skrämmas. Men fy vilken mardröm tur att det gick bra.
Kram Petra

2012-07-27 @ 08:31:19
URL: http://www.nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0