Förväntningar på 2012

Nu har jag presenterat både måluppföljning och krönika nu kan jag lämna det underbara 2011 bakom mig och fokusera på 2012. Som självklart kommer bli ännu ett fullspäckat hundår.

Mina mål för 2012:

Lydnad:
Att ha fått ett första pris i LK3 samt tränat in momenten för Eliten.

Bruks: Att säkra upp Ella gällande skott, Ella är MH testad med 1:a på skott, men jag tyckte hon reagerade i skogen under öppna spåret, inte mycket men svansen gick ner och det tog en stund innan hon tog upp spåret bra (samtidigt hade vi inte testat skott i det läget tidigare)

Rallylydnad: Att få minst godkänt på en officiell tävling innan sommaren.

Viltspår: Samma som Bruks, att lungt och metodiskt se till att både Ella och jag är ok i spåret fast någon skjuter. Lägger ingen press på oss där, tävlingar och prov är sekundära.

Spår: Hittat en nytt prov som bara innefattar kluriga spår, låter superkul, ska försöka anmäla mig till ett sådant.

Instruktör: Att examinera mig som SBK allmänlydnadsinstruktör under våren.

Perroklubben: Fixa och trixa tillsammans med Sanna utställningen på Lida den 3 juni (Ni som kan/vill hjälpa till snälla hör av er, vi behöver all hjälp vi kan få både, före, uder och efter utställningen. Om alla gör lite så blir det lättare för alla)

Mer hinner jag nog inte med inom hunderiet. Så det får räcka. ;)

Jag har nu prickat in 3 tävlingar i kalendern i lydnad, 3 privatträningar med 2 kompisar, 2 "läger" innan sommaren och en halv dag i Kungsör (med mitt träningsgäng)
Ska kolla av med mina Perrovänner om vi ska hitta på något, har försökt flirta med Västkustborna om inte de kan fixa något i sin trakt, men än så länge har jag inte hört något mer, de har ju 2 fina inomhushallar nu och de är en hel hög som tränar däromkring.




Kommentarer
Postat av: Ulrika Calmegård

Vilka härliga förväntningar! Ni är så himla duktiga du och Ella!! Jag vet inte var ni får all energi ifrån :-) Tänk om jag hade samma "driv" som du i träning :-)

Lycka till 2012!

Kram

Ulrika

2012-01-20 @ 13:51:49
URL: http://calmigos.se
Postat av: Katarina med Zoë

Berätta mer om det nya spårprovet du hittat!! Du är en MÄSTARE att skanna av nätet!! Jasså, du blandar in lite rally med. Hmm... visst får man väl ställa upp på KM i Gränna detta året, men rally kommer faktiskt längst ner på min priolista. Det får isåfall bli lek-aktiverings-sak. Jag har ju alla skyltar utskrivna i och för sig... :-) Vad jag däremot tänkte börja lära in är uppletande. För att ha det i uppvärmningen av Zoë framöver. Jag har lärt mig det by now, att hon är en hund som måste tankas ut lite innan koncentrationsträning. För att undvika ljuden.

2012-01-22 @ 20:01:33
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: Fanta m flock

Hej Susanne!

Ser fram emot att träffa er också :)

Självklart är stuga inbokad i Gränna , nej inte vill jag missa det!

Typiskt att folk går och gifter sig mitt under Perro Gränna :-D

Jag vet att affärerna har slutat med leverpastejen, men den här köper jag från den lilla hundbutiken där vi tränat några gånger. Den pastejen är alltså bara till hundar ;)

Tror att dom har nätbutik också, jag tar reda på det och återkommer! Ja den gör susen under träning!

Oj vad ni är strukturerade och duktiga :0 får lite ångest.... Kör hårt!

Kram Annica o Fanta

2012-01-25 @ 15:43:11
URL: http://www.nogg.se/fanta
Postat av: Fanta m flock

Hej igen!

Märket heter Trixie /leverpastej på tub.

Finns på nätbutiken "Glad och sund"!

Lycka till! :)

Kramar

2012-01-25 @ 21:07:22
URL: http://www.nogg.se/fanta

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0