Tiden springer men vart????

Undra vart tiden tar vägen, Nog för att jag alltid har hört att tiden går fortare när man blir äldre men hallå. Om jag inte hinner med nu hur ska det då bli när jag är 85  :). Igår var jag nämligen på 85 års fest. Min faster och farbror hade middag för närmare 40 personer, Still going strong. Kul och trevligt var det. Idag har vi börjat flytta runt lite eftersom Martin blivit öbo och verkar bli kvar så tar vi nu hans rum i besittning. Där ska det bli arbetsrum och gästrum. Något vi saknat väldigt länge. Men snart väntar ridhusträningen som satte igång för några veckor sedan. Det är något att se fram emot på söndagkvällen.

Förra helgen var vi i Kungsörs hundarena. Vi fick bo hemma hos Biggan i hennes finafina hus. Själv bodde jag i tornrummet med fönster över nejden och till Biggans barnbarns förnöjelse en stjärnhimmel. Måste väl säga att det även var till min förnöjelse.




Vi började vid lunchtid då Biggan fixat fika och mackor på parkeringsplatsen, vi hann rasta hundar och dela in grupper innan det var dax att gå int i hallen. De hundar vi hade glädjen att bekanta oss med denna helg var
Jippi, Bombi, Cesar, Peppar, Fozzie, Bibbi, Chica, Tova, Zoe, Cinco,Bosse, Chanja, Dita, Enya och Ella. Vi delade in oss i tre grupper och körde sedan ca 2 timmar lydnad. Min första grupp jobbade jag med främst med fria följet.
Sedan var det fika och oj vilket fika Biggan bullade upp. Med hembakt av alla möjliga sorter, falsk tosca blev min favorit



Sedan var det nya grupper och vi hade hunnit få besök av Mercis matte Petra som tittade förbi och hälsade. Nu blev det inkallning med ställande och läggande, sättande under gång och när jag väl var i farten så blev det lite ordförståelse så jag körde både sitt/stå och ligg gick bakom och hämtade upp Ella. Kanske något som man kan tänka som träning inför Eliten blivande Z (gamla dumrutan) Efter en lång dag i hallen bar det av hem till middagen och Biggan. Mycket snack och mys. Men alla var ganska trötta och vi skulle upp tidigt nästa dag så det blev ingen sen kväll. Andra dagen fortsatte som den första, 2 nya grupper och massor av träning. Riktigt roligt att se och lära av varandra. Tack alla för två lärorika dagar :)

Ann och Bosse

Jenny och Jippi


Ki och Bibbi


Sanna och Peppar


Titta det blev även en bild på mig och min älskade Ella :)

Vi jobbar vidare för att bli klara för lydnadsklass 3. Många saker är jag riktigt nöjd med andra mindre. Mest frustrerande är fjärren, oj vilket nötande. Värst är från stå till sitt. Ella vill sååååå gärna men blir lätt ivrig så att en liten sketen tass rör sig, morr. Nu viskar jag kommandot och säger 15 stilla innan hon får sätta sig det går nästan bra. Men skam den som ger sig, vi ska igenom.

I veckan har vi också fått träna på Djurgymnasiet, en hel timme var jag där alldeles själv med Ella. Då det finns speglar på väggarna blev det endel fritt följ. För att öka svårigheten satte jag utflera externbelöningar i små skålar som samtidigt fick agera störning. Först sänkte jag kraven helt och belönade med en skål bara hon hade rätt position och tittade på mig. Sedan ökade jag kraven.

Ser du de små skålarna, 3 stycken är de och Ella hämtar just sin belöning :)

Kommentarer
Postat av: Louise

Vad lyxigt med Djurgymnasiets spegelväggar i träningssalen. Kan den också användas om det blir ännu en smällkall vinter, så är det ju guld värt! Du jobbar på med lydnaden lika ambitiöst som vanligt - när räknar du med tävlingsdebut? Idag klarade Isa den sista ettan för LP1 (min duktiga tjej!), så nu tar vi oss an tvåans moment - ska bli kul med lite nytt!/Louise

2011-10-30 @ 22:39:42
URL: http://isaodicho.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad lyxigt med Djurgymnasiets spegelväggar i träningssalen. Kan den också användas om det blir ännu en smällkall vinter, så är det ju guld värt! Du jobbar på med lydnaden lika ambitiöst som vanligt - när räknar du med tävlingsdebut? Idag klarade Isa den sista ettan för LP1 (min duktiga tjej!), så nu tar vi oss an tvåans moment - ska bli kul med lite nytt!/Louise

2011-10-30 @ 22:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0