Underbara höst


Många underbara höstmornar har vi haft nu, jag vet inte omd et är jag eller hundarna som trivts bäst. Eftersom det är höstlov för barnen har jag jobbat hemifrån några dagar. Lika bra när det nästan inte är någon på kontoret.
Då har jag passat på att ta en härlig promenad. Det rasslar så skönt runt fötterna, solen har faktiskt värmt ryggen och till och med jag har hittat och plockat kantareller. Jag brukar aldrig annars se dem. Hundarna rusar runt i någon fnattig dans först jagar den lilla den stora och sedan


Vänder det, en slank han hit, en slank han dit och en slank han ner i .......
Kul verkar de ha i allafall och när Ella inte leker med Kazzi så blir det en lekstund med Frizbie (vår träningskompis, den allra sötaste rottwailer man kan tänka sig) I början tyckte Ella Frizbie var framfusig och "klumpig" men Frizbies ihärdiga uppvaktande har givit utdelning. Nu är det lika ofta Ella som bjuder upp till dans.
I morse blev det en liten lekstund och morgonrunda, då vi också tog lite träningstid. Frizbies matte håller på att utbilda sig till tävlingsledare och ville ha mig och Ella som "försökskaniner". De ska ha en  praktisk skrivning då de troligen ska visa upp för ett antal domare deras körschema för Elitklassen. Så för att se om hennes schema "höll måttet" ville hon testa på oss. Felet är ju bara den att vi inte är något elitekipage, men med godis i handen och ett leende på läpparna så var det bara att köra. Inte skulle det ha blivit några höjdapoäng om det varit på riktig tävling men jag blir mäkta stolt när vi kör rutan enligt Eliten som vi aldrig gjort och det fungerade eller när vi kör dirigeringsapportering och Ella plockar rätt apport, Underbara hund. Hon blir såååå himla glad och taggad om hon får jobba. Om dessutom matte blir glad så går svansen ÄNNUMER.

Kommentarer
Postat av: Louise

Ja, visst är det toppen att inför vintern ha tillgång till inomhushall och er träningsgrupp verkar också ha garderat sig inför en ev. lång och snörik period. Jag och hundarna har så mycket att träna på till nästa år och det känns superlyxigt med sexton träningstillfällen inomhus.

Må så gott och jag hoppas vi ses i Sthlm om några veckor! Jag och en kompis ska bara ta det så lugnt - bo bra , äta gott o titta på/snacka mkt hund!/Louise

2011-11-19 @ 15:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0