En vecka full av aktivitet

men väldigt lite med Ella.
Veckan började med att jag i företagets vägnar åkte till Varberg för att stå på mässa. Det roliga är när man kan förena nytta med nöje därför fick min kollega släppa av mig i Halmstad för en date med Jenny, Katarina och Ki. Jo, Fabian fick också leka med oss, han stod för en underbar middag. En skaldjurssoppa som jag bara kan drömma om framöver, suveränt god.

Det är så himla roligt att jag genom mitt spirande hundintresse har fått nya bekanta över hela landet. En kväll med god mat och trevliga människor. När Ki körde hem bäddade jag och Katarina i varsin soffa och fortsatte snacka sent in på natten. Att jag vaknar av att skrattar i sömnen är väl ett gott betyg på den kvällen.


Charmören Sune försöker ta av en strumpa från sin tass ;)

Vi hade 5 hundar med under kvällen och alla skötte sig jättebra.
Lite tungt var det att stå på anhörigriksdagen i två dagar men även där mötte jag Perrokompis, Det visade sig att Johan hade en monter inte allförlångt ifrån vår. Visst är världen liten :)
På Onsdagen var det dax att åka norröver mot Stockholm. Men jag flirtade med min kollega så vi tog vägen över Onsala där vi fick lite valpgoss. Vilka underbara valpar Ki hade, till och med kollegan föll som en sten för de små charmtrollen. Mycket framåt och sociala. MAts bjöd på middag innan vi var tvungna att åka iväg för att hålla oss vakna hela vägen hem. Kollegan var mycket förundrad över vilka trevliga människor det fanns inom hundvärlden och jag kan inte annat än hålla med.

Torsdag och fredag har mest gått ut på att vila upp sig men igår började vi ta tag i träningen igen så smått. Körde ett antal rutskick där jag belönade farten och riktningen mot rutan. Därefter stälde jag Ella i rutan gick iväg 5-10 meter och kommenderade ligg och gick sedan mot rutan för att belöna i rutan. Ella var verkligen med på notorna.

Platsliggning har jag ju också gått tillbaka till 0, Nu ska Ella arbeta sig igenom hela platsen, med rak kropp och hakan nere. Petit värre, rullar hon över på höften så oj, börja om från början. Vi har kommit så långt att hon ligger kvar och jag har idag kunnat gå runt henne utan att rumpa eller haka rör sig. Duktiga hund.

Sedan har vi petet med fjärrens sitt till stå, snart spyr jag på den. Så för att göra något roligare så tränade vi ligg till stå, tänk det börjar hända saker. fler och fler gånger så får hon till ett riktigt fint ställande, Det gör så jag får tillbaka hoppet att vi faktiskt kommer få till en hel fjärr i slutändan. Även om sitt till stå kommer ta sin tid.
Att kasta belöningen bakom Ella när hon gör rätt, för Ellas tanke bakåt och det blir bra mycket bättre ställanden.

Jag går ju också en tävlingsledarutbildning, Intressant ur fler perspektiv. Killen som håller den har tävlat, varit tävlingsledare och dessutom domare i många år. Sist fick jag torrgå en lk3, Jättenyttigt, Dessutom fick jag återkoppling på mitt gående, så nu ska jag fila mer på helomvändningarna. underbart.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att ni börjat träna igen, det känns bra att ni ligger steget före och kan berätta för min lite långsamma matte vad hon ska göra härnäst. När vi nu får ett förstapris. Det verkar dröja...

Svansvift och voff från Peppar-pojken

2011-06-05 @ 22:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0