Underbara dagar

Nu har vi "landat" efter några underbara dagar i Säfsen. Vi var totalt 17 tvåbeningar och Ella i två stugor. Alla började dagen i skidbacken förutom jag och Ella som körde längd. Solen lös och det var behagligt inne i skogen, lite värre i öppen terräng då det blåste endel.
Ella älskar verkligen att få röra sig snabbare än våra vanliga promenader. Att trav är hennes naturliga gångart kan man inte ta fel på. Hon riktigt "skrider" fram, ja det kanske var en dålig liknelse då för mig skrida är att gå lite långsamt och det gör det inte. Hon travar, men en kroppshållning värd en drottning, precis lagom fort så att det hjälper till när man har henne i dragselen. Eftersom jag är en novis så ser det inte ut som om jag skrider fram ;) utan det är bra mycket klumpigare. Ella drar mig precis lagom mycket så vi får upp en bra fart utan att jag ramlar eller hittar på andra tokigheter i spåret utan bara kommer framåt med lagom hjälp. Alla vi mötte stannade upp och ville börja prata om och gärna hälsa på Ella, hon var tålamodig med allihop men ville väl egentligen bara komma vidare. Att vara ensam i skogen med Ella är en underbar upplevelse och känsla, vi två och naturen.

I vår stuga bodde vi ihop med vår guddotter 4 år gammal där inte mycket sitter still speciellt länge. Ella tyckte att det var lite mycket i mellanåt och låg då under köksbordet. Guddottern var dock väldigt duktig med Ella så hon lät henne ligga ifred. De vande sig vid varandra ganska fort. Ella träffar ju nästan aldrig barn, förutom alla dagisgrupper vi går förbi på väg till jobbet så jag tycker att hon uppförde sig som hon borde. Lite avvaktande nyfiket.

I söndags hann vi ner till Ridhusträningen. Tog det dock lite lugnt men tränade endel av momenten i lk3. Jobbade mest med fotgående, inkallning ställande/läggande, rutan med läggande, hopp/apport vilket är mycket enklare för Ella då hon kan fokusera på hoppet istället för lk2 apportering. Även metallapporten var med och hämtades om än lite långsamt greppande och när hon sitter vid min sida är det lite slarvigt och med öppen mun.

På fredag ska vi ha en träningstävling innan jag hämtar Katarina och Zoë på stationen för en helg i Stockholm, underbart.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt det låter. Själv har jag precis varit ute och lagt 2 st spår som skall ligga till sig. Hoppas helgen blir underbar.

kram Pia,Evita o Thea

2011-03-11 @ 11:54:27
Postat av: Peppar

Jag ser henne framör mig, lite som en häst travar på - det är liksom ett flyt i rörelsen.

Hoppas det går bra idag så ses vi imorgon.

2011-03-11 @ 14:58:37
URL: http://peppar-perro.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Vad härligt ni verkar haft det, skönt att få ladda batterierna. Vi misssförstod helt, trodde att du var i Säfsen även över helgen och inte skulle till ridhuset. Vi åker upp till Jämtland i morgon, har packat & fixat hela dagen och hann inte med ngn perropromme. Typiskt när det var så fint främmande med ;-). Du kan väl pussa & krama lite extra på "barnbarnet" från oss är du snäll. Ha det bra!

Kramar till er alla!

Mia, Micke o Manne

2011-03-12 @ 18:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0