Besök och Perropromenad

Underbara helg full av hundaktiviteter, sånt gillar jag.
I fredags åkte jag in till tågstationen och mötte upp Katarina och Zoe som jag lyckats övertala att komma hit några dagar tidigare. Katarina skulle komma upp och jobba på måndagen och frågade om hon kunde sova hos mig så vi kunde "snacka hund" mellan söndag och måndag. Vadå "snacka hund" tänkte jag det är vällan mycket roligare att görat på riktigt. Katarina var snart med på noterna och bokade sin biljett så både hon och fröken Z kom då alltså i fredags. På lördagen satt vi länge och fika och käkade frukost och "snackade hund", Vi tog en "kort" promenad på 1 timme och "snackade hund" fick därför skynda oss till Ulriksdals handelsträdgård för att fortsätta "snacka hund" i större sällskap. Det var 20 hundar som kom till Perropromenaden.

Underbart väder, trevliga hundar och trevliga människor, kan det bli bättre


Ett riktigt litet lämmeltåg. Vi fick lov att gå på de uppgjorda stigarna då vi rasade igenom skaren annars, nu är våren på G.

Alla hundar uppförde sig exemplariskt och de två valpaspiranterna som var där fick nog se det bästa av våra fina hundar


Här poserar Ella och Cinco för en av valpköparna, fast stunden innan hade det även varit en brun variant  på stenen, men den hann hoppa ner innan min kamera hann upp :)

Promenaden tog ytterligare 2 timmar och därefter tog vi oss in i Handelsträdgården och käkade soppa och "snackade hund". Många trevliga samtal fick jag men mest glad blev jag över att få träffa brorsan Chanto med matte, det är alldeles för sällan vi träffas och det är alltid så roligt att prata med både tvåbening och hund ;)

Efter fiket, bestämde vi oss för att åka hem. Vi började titta på planering av träningen, jag visade hur jag hade börjat planera men därefetr kom klicker och godis fram och hallen fick bli en träningsarena. Vi körde hoppstå, backa, ingångar på pallen, 5 m fotgående med spegel. Fjärren  (sitt, ligg) där vi försökte få fjädern Zoe att inte flytta rumpan (inte så himla lätt. det gäller att få till bra timing på klick och belöningsplacering.)

Sedan blev det middag vin och gissa, jo mer "hund snack"
Söndagen flöt på i liknande stil. Vi åkte hem på lunch till Peppars familj, tog skogspromenad , där hundarna lekte underbart härligt med pinnar medans vi mattar snackade.
Sedan åkte vi hem för att vila lite, då satte vi Macen i händerna på Katarina för att utarbeta sin egen planering innan vi åkte för att köra ridhusträning. Undra om hundarna var trötta därefter.
Idag fick Zoe följa med mig till jobbet då matte skulle på kundmöte. Vilken underbart söt och go hund. Hela kontoret förälskade sig i Z och undrade om hon inte kunde få stanna kvar som kontorshund. Som Katarina säger hon ryms inte inom rasstandarden utan har en egen standard för en gosigare perro emd främlingar har jag nog inte sett.
Tack Katarina och Zoe för att ni förgyllde vår helg


Att Zoe är en inbiten kontorshund går inte att ta miste på , dessutom burtränad ;)
Hoppas du snart kommer tillbaka och ta matte med dig.

Kommentarer
Postat av: Katarina med Zoë

Vi kommer tillbaka!! Lovar.

Jag fick på lunchen frågan från Jacob (frilanscopyn som var med vid presentationen) om jag ofta är uppe i Stockholm och tränar hund. Och då skrattade jag:

– Hittills har det inte blivit så mycket, men jag har en känsla av att det kommer accelerera... :-)



Tack själv för en härlig helg. Sååå vacker natur ni har nästgårds. Avundsjuk!



Kram kram.

2011-03-15 @ 12:55:43
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: Petra & Merci

Ytterligare ett par som haft en trevlig helg. Visst är dom mysiga våra hundar och bekanta :)

Kram på er Petra

2011-03-15 @ 19:48:42
URL: http://www.nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0