Kungsör

Åter en härlig heldag i Kungsörs Hundarena. Ett helt gäng Perroägare och deras hundar. Idag var Ella, Peppar, Zigge, Bombi, Tova, Chica, Bella, Soya, Zelma, Tuss och Chanja med. En deltagare var sjuk vilket var jättetråkigt så idag fick vi inte träffa Dita eller Enya. Vi körde i 3 grupper  med 3 personer i varje grupp. Totalt gjorde vi 3 platsliggningar, vilket fungerade jättebra. Alla körde givetvis på den nivå vi befann oss i. 
En Sitt i grupp. Vi har ju kört det lite på senaste tiden och Ella brukar vara duktig på att sitta helt blickstilla med alla 4 tassarna. Idag ändrade hon ställning och såg ut som hon skulle lägga sig ner. Så jag fick stoppa henne och satte upp henne ordentligt igen. Därefter jobbade min grupp med rutan och inkallning. Vilket var jättebra, Ella fick både helt ok rutor och fixade även inkallning med ställande, fast där tyckte jag farten inte var hennes vanliga.
Sista passet före lunch var Ell ahelt veck, nosade och förstod inte alls vad jag sa, heltokigt. Idag fick hon ligga lös på filten så jag antar att även det var träning som upptog hennes koncentration så hon var helt enkelt trött.
Vi käkade en trevlig lunch som Biggan fixat (och skickat med Ann eftersom hon var sjuk). Så vi mumsade på och tänkte på stackars Biggan.

Efter lunch hade jag möjligheten att få hjälp för vidare träning i friaföljet. Ann hoppade in som klickertränare och fick klicka Ella när hon var i rätt position, så himla bra träning.

Vi tränade 2 sådana pass och Ella gick bättre och bättre och ann tycker att hon går bättre än vid förra träffen Yes :-) För nu var det ju massor av störning så det är bra mycket svårare än hemma i hallen.

Sista passet gick vi igenom 3ans fjärr och jag fick köra co-pilot med Johan. Dvs. Johans fria följ där jag gick utanför Tova axel mot axel med Johan. Vilken hund han har. Jag kunde bara störa deras kontakt vid ett enda tillfälle och det var i språngmarschen, härligt. Den som blev störd var Ella som smög upp och försökte gå fritt följ med mig. Så det blev Ella, jag, Tova och Johan på rad, där Johan kommenderade höger om, vänster om osv. Helskoj och tokigt.

Så var dagen till ända och vi körde hem med 3 hundar i bilen och leenden på läpparna.
Nu är siktet inställt på Rättvik sedan blir det en ny träningsdag i början av april. Tack alla, vilken dag.
 

Kommentarer
Postat av: Helene

Låter som kanon träning, förhoppningsvis kommer vi ett gäng skåningar i april!

Helene Ceasar & Cocos

2011-01-16 @ 17:57:39
Postat av: Peppar

TACK!

För att du orkar och vill kämpa på med oss alla andra - om vi någonsin kommer till ett 1:apris är det helt din förtjänst!

/Pepp &S

2011-01-17 @ 10:44:15
URL: http://peppar-perro.blogspot.com/
Postat av: anna nygårds

Avundsjuk.Jag är så avundsjuk.......ville också vara med :(....meeeeen poolbaren var inte helt fel det heller ;).....fast det ger ju förstås inga 1:a pris att ligga vid poolen så nu kör vi järnet. Vilken toppen helg du dragit ihop åt oss. STOOOORA kramen från Anna

2011-01-20 @ 11:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0