Kanske dax att flytta till Kungsör :-)

Kungsör fanns inte på min karta tidigare, storstadsbo som jag varit hela mitt liv. Viss,t visste jag att det fanns en ort som hette så eftersom Ellas syrra bodde där och Ulrika nämnt orten någon gång sådär ibland. Men vilken härlig brukshundsklubb de har och vilket driv. Tänk om man bodde lite närmare. Idag satte jag mig och åkte buss, pendeltåg och till slut bil för att ta mig dit ( tog 3 timmar enkel väg för att vara med i deras fina innomhushall och lyssna på Maria Hagström när hon pratade och visade med 3 fina hundar hennes träningstänk. Mycket lek blev det och sunt tänk. Just nu orkar jag inte sammanfatta det, säger bara, läs hennes bok från "valp till stjärna" väl värd sina pengar. Men visst är det häftigare och se träningen live. Hundarna hade världens driv, snabba explosionsartade starter och grepp vid apporteringar.
Dessutom fick jag träffa Ann, Biggan Johan och Sanna som också körde mig dit ner, jättekul och mycket idéer fick vi.
Nästa lördag drar vi ner igen då för att träna själva 10 perrosar blir vi då.
Ella hon fick en latdag idag, ligga och slöa med småpromenader med hussarna. Men det kan hon behöva då det blivit endel träning senaste tiden. Men nu ska här lekas mer, jag glömmer ofta bort den biten tills jag blir påmind igen. Kanske lätt att göra det när man har en hund som älskar godisbelöningar.

Kommentarer
Postat av: Mia & Sasha

Jag tycker du kan flytta till Umeå istället! Jag skulle behöva någon som du i min närhet för att få ordning på det här med tränandet! Nu har vi börjat med fot. Det går väl sisådär om jag ska vara ärlig. Små steg varje dag. Fast Sasha är lycklig för hon får korv och kyckling och jag vet inte allt. Svansen går och hon tittar mer på godiset än på mig;) Mycket kvar att lära alltså!

Ha det bra!

Mia & Sasha

2011-01-10 @ 21:06:42
URL: http://sashachokladnos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0