I Stockholm är det kallt

men vad gör det, när solen lyser och hunden min är pigg och alert.
Fast i Lördags blev det lite kramp i tassarna, Då plockade jag fram de röda fina tossorna vi skickat efter från Hugo&Hedda så löstes det problemet och Ella accepterade att ha tossor på sig :-)
Baa att träna lite på det tills vi åker till Säfsen v 9 för skidåkning. Ella och jag ska hålla oss på plana marken och åker skidspåren. Annars har helgen flytit på. I lördags fick jag sovmorgon med frukost på sängen, därefter tog jag med mig hund och make och åkte ner till klubben för att visa min uppskattning att de anordnat en träningstävling. Vi var ca: 10 ekipage som trotsat kylan och körde våra hundar. Jag struntade i platsliggningen och bad om korta transportsträckor på fria följet. Hade bestämt mig att köra tävlingslikt fram till innan apporten då jag belönade. Eftersom jag kedjat därifrån och apporten är vårt svåraste moment tänkte jag att om jag belönar innan jag kastar iväg apporten så skulle det göra gott och det tror jag föll i god jord. Ingången på apporteringen var mycket bättre än vanligt :-)

Därefter tog jag och maken en skogspromenad upp på bergen med utsikt över Stockholm.


Vi har en upptrampad väg som vi trampar varje gång vi är nere nu på vintern.


Isen är uppbruten av alla finlandsbåtar men det är underbart vackert och i går var det krispigt kallt ute med hög luft.
I dag har det varit lite varmare så maken tog med Ella på en 1,5 timmars skidtur i solen. Därefter hem och vila innan vi nu precis kommit hem från träing i Ridhus, underbart skönt att kunna köra bra träning med 7 hundar.
Vi gick igenom alla momentet kedjade in rutan till de andra momenten i slutet. Tråcklade lite med fria följet, fick tipset igår att öka steglängden då jag går ganksa fort men med korta steg. Kanske ett sätt att få till en bättre fritt följ.
Hemma de 3 metrarna jag kan gå i hallen satt jättefint och jag var sprudlande glad i fredags när jag tagit fram spegeln och tittade hur det såg ut. Men det måste hålla på andra ställen och i längre sträckor. JAg skulle behöva ha en portabel spegel med mig överallt. Så jag verkligen kan granska kritiskt. Tog faktiskt med mig spegeln till ridhuset, de andra tyckte jag var lite tokig, men det bjuder jag på. Däremot fungerade det inte som jag tänkt eftersom väggarna i ridhuset lutar för mycket :(
Får hitta på en annan lösning.

Har börjat träna in stå till ligg och ligg till stå i lk3 fjärr. Ella har kommit på att hoppstå är bra ifrån läggandet till stå och hon är såååå söt. Gäller bara att jag är snabb som en vessla med belöningen annars hinner hon flytta på baktassarna, vilket hon inte ska/får. Det ligger en liten film med hennes egen uppfinning under tävlingslydnad/fjärren från igår.
Nej nu ska jag gå igenom filmen maken tog från träningstävlingen och se om jag ska jobba extra på något under kommande vecka. Grattis också till Jenny och Bombi som i dag tog LP2 på Lidingö. Häftigt.

Kommentarer
Postat av: Mia & Sasha

Vilka vackra bilder! Bor ni på Lidingö månne? Vad fantastiskt aktiv du är! Jag förstår att Ella alltid viftar på svansen. Jag, dottern och Sasha har varit ute och kört lite appell här på kvällskvisten. Det tyckte Sasha var jättekul, men att stanna och sitta kvar och vänta på att bli ivägskickad, det är väl ändå onödigt när man fattar på en gång att vitsen är att man ska springa mellan matte och lill-matte. Ibland tror jag att hon tycker att vi är bra onödigt omständiga...

2011-02-22 @ 19:23:29
URL: http://sashachokladnos.blogg.se/
Postat av: Jossan

Vilken fin sida du har Susanne! :) Klart jag njuter, de är så otroligt underbara alla valparna! Hoppas allt är bra med er!

Kram

Jossan

2011-02-23 @ 17:29:39
URL: http://tizaperro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0