Filmen klar

Jaha, nu har jag lagt upp filmen från Rättvik om någon är intresserad ligger den under Träning/tävlingslydnad/Tävling. Nu jobbar vi vidare. Vi var och tränade i ridhuset i går igen. Den här gången fick vi sällskap av Sanna och Peppar, jättekul.  JAg jobbade med att träna fria följet utefter väggen för att trycka in henne ytterligare. Sedan kedjade jag lite, nu jobbade jag med rutan -> apporten -> hoppet (använde hästhinder) ->fjärren. Riktigt nöjd.
Det är mellan rutan och apporten som vi haft problem i Rättvik.

Platsliggningen körde vi också två gånger. Första gången gick jättebra, t.o.m. 2 hundar som var uppe och lekte men Ella låg kvar, skönt.
Andra gången utmanade jag ödet genom att lämna manegen på samma sätt som lördagens tävling i Rättvik. Först 10 m rakt ut därefter vinkla 90 grader och gå ut genom en dörr, tji fick jag, Ella reste sig igen. Jag gick tillbaka och la henne igen då gick det bra. Så detta måste vi jobba med.

Ella var nog riktigt nöjd med sin söndag. Först morgonpromenad med mig, efter frukost blev det ut i skogen med husse, som åkte långfärdsskidor i 2 timmar. Hem vila lite sedan ut en promenad med Johan, för att sedan avsluta kvällen i ridhuset.

Kommentarer
Postat av: Peppar

Matte säger "se och lär" och visar mig filmen med min bästa Ella, men jag är för krullig för att fatta annat än att hon är bäst!

/Peppar

2011-02-17 @ 21:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0