Fria följet - varför ska det vara så svååååårt

Även fast jag inte varit så flitig med att filma på hemsidan så gör jag det fortfarande enheldel. Helt överlägset bästa sätt att få koll på läget själv. Fortfarande tampas jag med att vi bara har ett mediokert fritt följ. Jag har så himla svårt att få till belöningarna vid rätt tillfälle så istället för att belöna rätt och avbryta vid fel Vitt och svart blir nog detmesta grått för Ella. I helgen var jag på en 2 timmars sejour i Hammarbyhamnen, bland bilar, fotbollsspelande barn, fotbollslag som joggade runt oss och människor i alla storlekar som gick, stannade och tittade osv. Träningen var en klubbkompis som fixat och tagit dit Sofia som är mycket duktig på Lydnad kom 2:a på SM i år med sin hund Tia. Jag fick några hemuppgifter av henne. Dessa har jag nu filmat och här är resultatet så här långt. Stor skillnad sedan i lördag. Då ho hoppadeupp snurrade runt och satte sig på rumpan varje gång jag försökte få henne att gå med mig.




I Gränna fick vi en 8 på fria följet och häromveckan fick vi en 7:a. Bättre utdelning vill jag ha. Så vi kämpar vidare.

Kommentarer
Postat av: Margareta och Ginnis

2011-12-06 @ 19:04:39
URL: http://www.ginnis.aberlours.se/
Postat av: Margareta och Ginnis

2011-12-06 @ 19:06:12
URL: http://www.ginnis.aberlours.se/
Postat av: Margareta tredje försöket

Tredje gången gillt! Vet inte varför meddelandet skenar iväg utan att jag hunnit kommenter. Blev nämligen hyfiken på filmen men får veta att den är privat så jag kan inte se den. Synd!

Kan också berätta att Ginnis släpper apportbocken på kommando i min hand nu. Underbart!

Margareta

2011-12-06 @ 19:09:06
URL: http://www.ginnis.aberlours.se/
Postat av: Susanne o Pebbels

Fritt följ är svårt och jag tror att det beror på följande:



-FF är en färskvara, mer än vissa andra moment.



-Belöningstekniken är svår, dels för att man lätt fastnar i samma belöningsteknik plus att det är svårt att se hunden utan att ge hjälper med kroppen (vrida sig tex) som man sedan måste arbeta bort.



- Det kräver stor koncentration för hunden som lätt blir trött. Det är lätt att man kör för länge.



Men du, en åtta är ju helt okej tycker jag. Keep up the good work. Tror att det är suveränt att filma sin träning mycket.



Kram kram

2011-12-15 @ 22:51:55
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Margareta

Nu har jag också provat att lägga in rörliga bilder men när "min" film är slut kommer det upp en massa andra filmer från Youtube (lika hos Susanne Hall). Hur gör du för att detta inte ska ske hos dig?

Hälsningar, Margareta

2011-12-19 @ 19:46:09
URL: http://www.ginnis.aberlours.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0