Viltspår med ett pälsmonster

I morse tog jag och Ella det viltspår jag lagt i går. Jag var lite stressad över att i går haft en Face Book konversation med en hundkompis här hemma, som berättade att hennes gubbe lagt spår igår som de bestämt sig för att inte gå, då han träffat på "många ormar". Det var bara någon kilometer ifrån där jag lagt vårt spår. Skillnaden var att han gick på ett hygge jag gick i blåbärsris, högt gräs och sly.

Spåret var mer än 600 meter och hade ett bloduppehåll och en återgång (kom på att jag aldrig tränat det, så att hon klarade det på provet visar vilken duktig hund jag har. Provet gick galant, första vinkeln ringades det lite i, jag var "duktig" och kom ihåg att ta två kliv ur spår så hon fick jobba upp spåret själv :) Sedan gick det som på räls. Bloduppehållet gck klockrent, ingen skillnad. Återgången gick hon ut i, fortsatte några meter började sedan ringa, ringade ganska stort och hittade tillbaka till spåret och fortsatte åt rätt håll. Sedan var det på det igen. Jag gick bakom Stampade vid varje steg (bra störningsträning tänkte jag, men Ella brydde sig inte det minsta)

I Spårslutet låg förutom klöven en godisburk, Den lyfte hon upp och bar en bit innan hon fick upp den. Nu måste vi bara få till endel skottträning och underhålla hennes duktiga arbete och göra henne mer säker på återgångar och uppehåll :)

När vi var klara kom jag på varför jag föredrar kortklippt Ella :)
Frön ÖVERALLT, ja, ja då har jag något att göra framför TVn ikväll. För nu ska jag in i duschen innan jag åker till klubben för ett varmt träningspass :)



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0