Sommaren slut?

Jaha, imorgon börjar jobbet igen, fast egentligen när "slutade" jobbet. Den här sommaren har varit allt annat än vanlig. Att jobba på litet företag har både sina fördelar och nackdelar. En av nackdelarna är att det är svårt att vara helt ledig. Support och kunder måste alltid gå före ledighet :)
Det som är bra överväger dock oftast nackdelarna. Att kunna vara med och bestämma och driva. Kunna ta ledigt när man behöver och ha ett otroligt roligt jobb :)
Så i morgon börjar en spännande höst med ny energi, för energin har jag hunnit ladda upp.
I vanliga fall, i allafall de senaste 6 åren har vi tillbringat 4-6 veckor ute till sjöss oftast tagit oss från ett ställe till ett annat. Men då även makens (litet företag) jobb krävt uppmärksamhet fick vi ställa in den tänkta seglingen från Bornholm. Men det var kanske ingen förlust, om jag förstått allt rätt var vädret i vårt sydliga Sverige inget att hurra för i sommar. Istället blev det att kajka runt i Stockholm skärgård men avstickar hem. Vilket har passat oss riktigt bra, i år.

Men oavsett jobb och vad vi gjort känns det som om sommaren är på väg att ta slut. det börjar bli svalare, björkens löv ligger överallt i skogen och det regnar massor. Inte hela tiden och oftast bara en gång om dagen, men oj vad det regnar när det väl kommer.

Jag fick några bilder från Ulrika som hennes duktiga dotter Elina tog när vi träffades för en promeand och fika i somras på en ö i skärgården.

 
På väg till land för att träffa familjen Calmegård.


Min vackra, vackra Ella. Så underbar och fin


Fast hon är även en riktig toka :)


Mamma Moya och Ella simmar efter pinnar.
Alla dessa fina bilder har Elina Calmegård tagit. En väldigt duktig fotograf.

Förutom åkt båt har jag hunnit med att träna lite. Hoppet mellan lydnadsklass 2 och lydnadsklass 3 känns stort. Jag har tillförsikt att vi kommer klara det men det kommer nog ta ett tag till innan vi kommer kunna tävla officiellt. Det gäller bara att vi kan behålla glädjen i träningen. det är mycket pill. Samtidigt är det roligt pill.

Den 3 september är det åter dax för Gränna och då har jag anmält oss både till KM i lydnad och i Rallylydnad. ser det mest som roliga aktiviteter. Det ska bli så roligt att träffa alla som ska dit ner.

I dag har Ella fått anna typ av träning då jag och Johan tog våra cyklar och cyklade ute på Djurgården i ca 2,5 timme. Ella sprang och tyckte livet var toppen. Hon gillar verkligen att springa bredvid cykeln. Allra helst om hon kan vara lös, vilket hon kunde största delen av tiden.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Vad härligt ni "båtfolk" ser ut att ha det:) Synd att en annan blir sjösjuk bara man tittar på vatten... Vi ses i Gränna:)

2011-08-17 @ 21:26:16
URL: http://www.la-sirenitas.se
Postat av: Tilde

Var gärna med i min tävlinghttp://prisa.se/2011/08/19/tavla-med-presentupplevelser-com/ Tack, ha en bra dag.

2011-08-19 @ 23:57:56
URL: http://prisa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0