Litet fredagsspår

Idag fick vi till ett litet appellspår :-) medans spåret låg till sig ville Ella bada. Vattnet kändes inte så kallt som jag trodde det skulle göra


Skogen myllrade av tonåringar som var ute och plockade svamp. Det är så underbart härligt att Ella kan vara lös i skogen och jag inte behöver oroa mig att något ska hända. Tonåringarna har ju en förmåga att låta, mycket och högt. Men så fort Ella fick syn på någon/några "skvallrar" hon direkt och väntar på vidare order från mig. Antingen kommer hon som ett skott eller så låter jag henne strosar vidare (hon har full koll på de vi möter fast de knappt kan märka det :-)

Efter promenaden gick vi till spåret på hästängen. Idag var Ella lite för tänd (då hon sett mig lägga ut spåret så hon var svår att hålla de sista 50 metrarna till spåret. Men hon väntade sittande på att jag fixat klart med lina osv. Sedan tog det halva benet innan hon fick en behaglig hastighet. Plockade upp pinnarna och blev belönad med skinka och hejarop. Alla pinnar tagna och ville inte riktigt sluta fast hon fått en riklig belöning vid slutpinnen. Så hon fortsatte hela vägen då jag släppt henne lös. Sedan körde vi lite uppletande.



Ha en trevlig helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0