Vingåker och välkommet besök

Vilken dag vi har haft idag. Klockan stod på ringning 5:40 på en söndagmorgon, ändå vaknade jag innan klockan. Då kanske ni förstår att jag sett fram emot att packa ihop mina saker och sätta mig på tåget för en heldag med Johan och Sanna och hundarna.
Johan hämtade oss vid stationen för att sedan ta med oss till ett jättefint och stort ridhus. Johans brukshundsklubb hyr ridhuset varje söndag och idag fick vi vara där. Medan vi diskuterade vad ville få ut av dagen så fikade vi.
Vi körde budföring, inkallning med ställande och Johan tipsade mig hur jag ska få in ställandet i fjärren. (Fjärren i tvåan är Ellas "paradnummer" så  jag känner att det är dax att gå vidare till nivån för trean där. Vi hjälpte Johan med positionen vid fria följet med Tova, riktigt "finlir" och kommendera Chica och Johan i linförigheten.

Därefter åkte vi hem till familjen Liw och blev bjudna på en underbar lunch och chansen att träffa Gunilla och Jonathan. Därefter gick vi ut i regnet och jobbade med hur vi gick in på tävlingsplanen med rätt attityd. Både jag och Sanna har problem att få till en bra start vilket gör att vi blir nervösa och stressade, vilket i sin tur ofta startar en negativ spiral.
Jättebra träning bara att kallas in på planen, samla ihop mig och Ella sedan börja med 10 meter linförighet/fritt följ. Vi spelade in film som vi sedan analyserade och diskuterade.
Hundar och vi åkte hem efter en fika trötta, skitiga men mycket nöjda.
På vägen hem mötte jag Zita med husse, nu är det dax för Zita att bo här i två veckor, det ska bli jättekul. När vi väl kom hem gick vi en kort promenad sedan släppte vi in Zita i huset :-)
Zita undersökte alla skrymslen och vrår, hittade Ellas frukost som hon swich, åt upp. Sedan fick hon sin egen mat samtidigt som jag fyllde på Ellas, Swich var det också slut. Sedan gick hon och slickade botten på Ellas matskål för att verkligen kolla att den var tom. lilla sötgurkan.

Kommentarer
Postat av: Anna Nygårds

Visst är det nyttigt att se sig på film. Och det där med starten ja...mmm....det är väl där det skiter sig från början kanske. Nyttig träning. Hade såååå gärna varit med er. Har tappat lusten helt.

Ska bli ändring på det. Ska snart ta och rycka upp mig ;). Härligt med snö är det ialla fall. Och här liger den kvar. / Anna

2010-10-25 @ 10:38:14
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0