Trotsar mörkret och en välkommen come back

Jag är såå himla glad......
Kom hem redan vid 16:30 idag, fixade iordning middag och hann iväg till brukshundsklubben en halvtimme innan jourträningen skulle börja. Instruktören vi haft i appelllydnad var klubbens instruktör på jouren idag. När vi kom ner till plan var vi bara 3 ekipage men när det var dax att börja träningen så var det säkert 10-15 ekipage som tränade lydnad och de flesta höll på med någon typ av tävlingslydnad antingen inom brukset och/eller lydnad.

Fler kände jag igen från klubbens spårtävling och stämningen var härlig. Det känns som om det börjar blåsa andra vindar i vår klubb. den har känts lite "trött" tidigare. Då Ella fortfarande haltar lite tog vi det lite lugnt, körde lite fotgående, jag har kommit på mig själv att jag nästan bara har belönat när jag stannat och Ella sitter vid min sida så nu försöker jag variera mer och mer belöna "i farten" och med konsekvent belöningsplacering. Tycker mig se en förändring i fotgåendet. Jag ska i mål .... Läggande under gång fungerar jättebra och fjärren lika så.
En tjej som lämnat sin hund för att vila kom spontant fram till mig och undrade om jag ville ha lite störning när Ella låg platsliggning bredvid plan, jättehärligt precis så jag önskat mig att det ska vara på klubben. Hon gick runt Ella, lekte med en boll och störde på lite olika sätt. Jag stog inte mer än 5 meter ifrån med Ellas blick på mig hela tiden och en härlig svansviftande attityd.
Själv erbjöd jag mig att titta tänder på en Golden samtidigt som Ella skulle ligga kvar. Ella låg säkert Golden killen var inte riktigt bekväm i tandvisningen, inte rädd men ville inte sitta still och låta mig ta i överläppen. Men vi fick till en bra träning både för Ella och goldenkillen.

Sedan körde vi en regelrätt platsliggning, vi var en lång rad hundar. Jag hade en golden på varje sida ca 2 meters avstånd till varje hund. Den till vänster var trygg och husse gick och gömde sig, den till höger var min tandvisningskompis och föraren lämnade inte hans sida, hon jobbade på bra och hunden låg snällt. Ella låg utan att tugga gräs eller hitta på andra små tokigheter. Fast hon tyckte att det var kufiskt med de som försvann bakom planket. Jag måste ju börja träna på det nu om jag ska vara startklar till LK2 till våren. Men inte i mörker. 

När jag väl kom hem hade Linas matkasse varit här, en "kär gammal vän" på menyn denna vecka står
Ugnsstekt lax med korianderdoftande tomat och mangosalsa och kornris, paprikabakade köttfärsbiffar med mangodressing, Röd linsgryta med ingefära, kokosmjölk och färsk koriander, Ajvarkyckling med pasta och ruccolasallad, fläskfile med rosmarinnsås och ugnsrotade rotfrukter. Visst låter det underbart, Linas matkasse är ett företag där Lina sätter ihop en meny bestående av 5 dagars middagar för 4 personer. Allt kommer levererat till dörren. Vi körde denna men har hållt upp i över ett år, men nu är jag så trött på att hitta på mat igen så nu kör vi ett tag igen. Välkommen kära Lina.

En helt perfekt kväll.

Kommentarer
Postat av: Helene

Så roligt med en "levande" klubb och jourträning , på vår klubb är det bara agility som gäller! Man behöver störningarna och det är kanon att kunna träna riktig platsliggning.

Såg att du skulle på föreläsning med Maria Hagström hon är bara så bra ,läser om hennes senaste bok "Från valp till stjärna" gillar verkligen tänket.

Ha det bra i höstmörkret!

Helene Ceasar & Cocos

2010-10-12 @ 07:42:22
Postat av: Syrran

Hej, nu har jag hittat ett företag som "nästan" snott min affärsidé. Kan vara något för framtiden dock nu när inte jag kan realisera den. Något för dig? http://www.giboxen.se

Kram Annica

2010-10-13 @ 21:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0