Koppelpromenader


Massage, koppelpromenader och vila var ordinationen. Massage har hon fått två gånger idag och koppelpromenader. Fast det inte är vad vare sig Zita eller Ella önskar sig. Inte jag heller faktiskt.

Men till skillnad från att gå med Chanto eller Peppar så kommer man bra framåt med dessa två brudar. Visst luktar de och gör sina behov men samtidigt så trappar de upp tempot så det går ganksa bra takt. Även bättre än när man bara går med Ella, för då är det bara hon och jag. Både Ella och Zita är ju lätta att ha utan koppel men det verkar som om Ella är mer van att gå i koppel än Zita. Zita har mer vilja att själv bestämma om det ska gå framåt, bakåt eller kanske t.o.m. i diket när kopplet är på. Utan koppel märker man inte detta för då måste ju hon hålla reda på mig. 

Idag har vi dessutom varit ute och hjälpt till med båten. Det blåste en hel del så det slog i masterna. Det ljudet är ju Ella van vid men Zita verkade tycka att det var lite besvärande. Inte mycket men tillräckligt för att vilja vänta i bilen i stället för att ligga/sitta vid sidan av båten. Vid båthamnen har vi en liten affär så jag och hundarna tog en promenad dit för att handla lite fika. JAg var tvungen att binda upp hundarna utanför affären. De satt så fint uppe på en bänk, flera kommenterade vilka fina hundar som satt där och när jag kom ut var det en man som fotade dem :-) och de var verkligen söta.


Kommentarer
Postat av: Peppar

Tjena tjejerna!

Tycker synd om racer-Ella som måste vara bunden :-(

Men du blir snart frisk igen och då kan vi raca! Zita får väl öva sig på koppelpromenad hon med.

/Peppar

2010-11-02 @ 14:05:09
URL: http://peppar-perro.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Tackar för grattulationen.Och kul samtal.Hoppas Ella blir riktigt bra nu.Kramar Petra

2010-11-02 @ 14:48:53
Postat av: Kickan

Hej Stackars syrran tycker synd om dig hoppas du blir bra fort fort;)nu när du har främmat o allt som du kan leka med kram Carizma

2010-11-02 @ 20:45:11
URL: http://carizmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0