HundPolen, Camilla

Nu har det hänt igen, tredje gången gillt hade jag lovat mig och Ella att gå till Camilla på hundpolen i Sundbyberg.
Zita fick vänta i bilen medans jag och Ella gick in. Zita är helt fantastisk och kopplar av och lägger sig på glvet så snart hon fattar att hon ska bli lämnad där (så gör inte Ella, hon vill ha koll och tittar ut genom fönstrerna)

Tillbaka till Camilla, Ella hade slagit upp sin gamla skada på vänster framben men nu halta hon inte nämnvärt. Upp på bordet åkte hon och Camilla masserade och strechade. Så snart hon kom till vänster framben satte hon fingret på problemet, en muskelskada på insidan av benet precis uppe i armhålan. Hon masserade och laserbehandlade uppe vid fästet, sedan lärde hon mig hur jag skulle massera själv.

Ärrvävnad/bindvävnad hade redan bildats och en inflammation skapats lite längre ner. Hon visade och även jag kunde känna att hon var svullen. Jag fick order om koppelpromenader, massage för att snabba upp läkningsprocessen och simträning. Så nu ska vi gå och bada i bassäng, eller åtminstone Ella ska få bada.
För att kompensera det onda kunde Camilla även känna att Ella var spänd på utsidan av benet och i längdryggen.

Lite tråkigt för Zita som gillar att speciellt på mornarna spriiiiiiiiinga i skogen. Nu får hon göra det själv.

Kommentarer
Postat av: maria holmgren

Hej

Va tråkigt med Ellas ben.Hoppas nu att hon blir snabbt bra så hon kan få springa igen.

Ha det gott // Maria

2010-10-30 @ 10:22:42
URL: http://www.vattenhundars.e

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0