Första snön


Jaha då är den här, vintern. Fast de säger att den är tidig i år och inte kommer väl snön få ligga kvar i alla fall. Men lite kaos hinner den nog skapa innan den försvinner. Tror att det är många med mig som inte fått på vinterdäcken ännu. Snön är rejält blöt men det har nu snöat i flera timmar så det har bildats flera centimeter på marken.

Ella visade ingen förvåning alls när vi gick  ut i morse men under promenaden var hon mer "springig" än vanligt, rusar runt med höga hopp på fälten men kommer men hög fart emot mig om jag visslar eller ropar.
Vi passade på att träna lite fotgående med helomvändningar och högersvängar, perfekt när man kan titta i snön för att avgöra om hon tar för vida svängar (vilket hon oftast lyckas med på tävling) I u svängen blir det lite vidare men inte markant. Det är bara att träna vidare. Dessutom tränade vi på spårupptag, där var hon duktig och gick i rätt riktning vid varje tillfälle :-) Mer träning åt folket och deras hundar :-)
Nu ligger hon snällt här och sover, svansen slår med jämna mellanrum så hon verkar drömma gott.

Ha det bra där ute i vädret, vilket det nu än må vara



Kommentarer
Postat av: Kickan

Hej hopp!va mycke snö ni fått:)jättefint,Carizma blir busigare o livligare kanske ligger i släkten;) ha det bra kram Kickan

2010-10-22 @ 16:23:27
URL: http://carizmas.blogg.se/
Postat av: pia wennersten

Hej ! Ja ni fick mycket mycket mer snör än oss. Men jag är inte avundsjuk.Idag har det spöregnat hela dagen, vi gick ut en långpromenad i skogen och fick torkade tjejerna med hårtorken efteråt.Nu blir det god middag och lite rött vin,

Hälsningar Pia,Evita och Thea

2010-10-23 @ 16:44:48
Postat av: pia wennersten

Hej ! Ja ni fick mycket mycket mer snör än oss. Men jag är inte avundsjuk.Idag har det spöregnat hela dagen, vi gick ut en långpromenad i skogen och fick torkade tjejerna med hårtorken efteråt.Nu blir det god middag och lite rött vin,

Hälsningar Pia,Evita och Thea

2010-10-23 @ 16:45:36
Postat av: Louise

Ja, nu lyckades jag att komma in på din bloggsida!

Jag som tyckte att snön i Skåne kom alldeles för tidigt, men det är ju ingenting mot de mängder ni fått! Fast hundarna brukar tycka det är toppen och tänker inte alls på avigsidor som vi tvåbenta måste fundera över, som t.ex. vinterdäcken som inte jag heller satt på. Ha det så bra i vintervädret!/Louise,Isa o Dicho

2010-10-24 @ 20:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0